Søpindsvin dræber sandsøstjerne!!!!

Postet under : Saltvandssiden.dk - Invertebrater
Visninger : 4818

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger tommynf (Inaktiv) - 02/06-2010 21:51 02/06-2010 21:51
Hej

Kom hjem idag fra arbejde og så at mit søpindsvin (et med lange tykke pigge -
Eucidaris metularia) var ved at "flænse" min sandsøstjerne... Havde faktisk svært ved at skille dem af, og sandsøstjernen har mistet det yderste af flere arme samt var "stukket" med et af søpindsvinets pigge, tror sandsøstjernen er død, men lidt svært at vide :(

Er det normalt det sker, eller har jeg et "dræber-søpindsvin" :-)???

Tommy

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Superbruger malawicarsten - 02/06-2010 21:59 02/06-2010 21:59
Det søpindsvin lever normalt af alger mv dvs er omnivor
Eksternt link http://www.meerwasserwiki.de/w/index.php?title=Eucidaris_metulari...

Liige hvorfor den har fået den underlige ide der er jeg svar skyldig på

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger tommynf (Inaktiv) - 02/06-2010 22:07 02/06-2010 22:07
det troede jeg også, men da jeg trak søpindsvinet væk fulgte sandsøstjernen med !!!!og den sad sgu godt fast i søpindsvinet. Skal forsøge at ligge et billede ind af sandsøstjernen imorgen. Kæresten tog et billede efter jeg havde fået dem skilt ad :)

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger KimJ - 03/06-2010 09:53 03/06-2010 09:53
Mit gæt, er at søstjernen har været syg/døende inden søpindsvinet har "overfaldet" den.

Kan det evt. skyldes, at søpindsvinet sulter, og har set dette som en sidste udvej til at skaffe føde?

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger tommynf (Inaktiv) - 03/06-2010 10:22 03/06-2010 10:22
Hej Kim

Dagen før var søstjernen i fuld vigør... kravlede op og ned af glasset ja frisk som en havørn :) ... efter jeg havde fået dem skilt ad igår lod jeg søstjernen blive i akvariet lidt i tvivl om den var dø... da jeg gik i seng havde den gravet sig ned i sandet så den lever men er blevet noget maltrakteret...

Annoncører
Annoncører