Flora Grow, Florabase bundlag, erfaringer?

Postet under : Akvariesiden.dk - Planter
Visninger : 2335

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Christian_Krogh (Inaktiv) - 06/08-2011 23:50 06/08-2011 23:50
Heysa alle, jeg går og overvejer at omlægge mit 173 liters til plantebalje, med rejer og små stimefisk.

Jeg har gået og kigget lidt på dette bundlag:
Eksternt link http://www.plantorama.dk/da/articles/flora-grow-florabase
Men jeg synes ikke det indikeres helt klart, om der skal gødning under, eller om bundlaget i sig selv også fungerer som bundlagsgødning?

Så inden jeg laver noget galt, så ville jeg lige høre om nogen af jer har erfaring med dette bundlag? De har et udstillings akvarie i den lokale plantorama med dette bundlag, og at dømme ud fra dette er det ekstremt effektivt, planterne heri spreder sig og vokser som skidt, men det kunne jo være nogen af jer havde noget andet at fortælle. :) Det bekymrer mig bl.a. lidt at det skulle manipulere Ph værdien.

På forhånd tak.

Vh.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger tramper (Inaktiv) - 07/08-2011 09:05 07/08-2011 09:05
kender ikke dette bundlag men ud fra det jeg kan læse virker det til og være fint nok lidt hen alla akadama
at det sænker phen gør skam ik noget da rejer og nogen fisk har det godt med den bliver sænket lidt..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Ninan (Inaktiv) - 07/08-2011 10:31 07/08-2011 10:31
Jeg bruger Florabase i mine rejeakvarier... Og det virker bare perfekt.. Jeg har ikke brugt gødning under bundlaget, men har i ny og næ tilsat flydende gødning. Og mine planter vokser som ukrudt og rejerne avler som rotter.. Så alt i alt, er jeg ovenud tilfreds med bundlaget..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Christian_Krogh (Inaktiv) - 07/08-2011 19:34 07/08-2011 19:34
Mange tak for info. :) Andre der har noget at indvende?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Mallefar (Inaktiv) - 07/08-2011 19:40 07/08-2011 19:40
Hej Christian,
Jeg har brugt og bruger FloraBase i en del af mine rejeakvarier.

Rejer trives rigtig godt med dette bundlag ligesom planterne grow overraskende godt, selvom uden tilsætning af gødning. Har dog ind i mellem tilsat flydende "daglig" gødning for at optimere væksten af visse mosser.

Ph sænkes fra udgangsvandet 7,3 til omkring 6,2-6,4 her hos mig ved anvendelse af FloraBase, så det er jo rigtig fine Ph-værdier til Crystal rejer af diverse varianter, mens Tigerrejerne jo gerne vil have en lidt højere PH værdi.

Hilsen
Jonas
Eksternt link www.rejeblog.dk

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Christian_Krogh (Inaktiv) - 07/08-2011 20:17 07/08-2011 20:17
Indlægget er rettet 07/08-2011 20:22 07/08-2011 20:22 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Jamen det lyder jo godt, det bliver ikke nogle særligt lyskrævende planter, pga. akvariets sære mål så er belysningen minimal, og højden på akvariet hjælper nok heller ikke, hehe. Jeg tænker umiddelbart primært anubias.

Akvariet bliver indrettet til CBS, RCS, og snegle, fiskebestanden kommer til et bestå af et par gumminæser, og en eller anden stimefisk, har endnu ikke bestemt hvilken, men jeg overvejer rød neon.

Annoncører
Annoncører