Tl-450 ?????

Postet under : Saltvandssiden.dk - Nybegynder
Visninger : 1721

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Pernille77 (Inaktiv) - 20/09-2012 15:14 20/09-2012 15:14
Kan se vi har tl-450 tl-550 lys i vores boyn 128l akvarie er det nok lys til en anemone ???

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger AndersGS (Inaktiv) - 20/09-2012 15:23 20/09-2012 15:23
Godt spørgsmål :)

Mener dine rør er 2 x 24 watt T5 compact, og jeg synes ikke det er meget til en anemone.

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Pernille77 (Inaktiv) - 20/09-2012 15:38 20/09-2012 15:38
Nåh okay ved du om man kan skifte lys på det jeg har til noget stærker og vis man kan hvor meget lys skal vi så ha for at kunne holde en anemone og nogen andre koraller ? For det jo lidt kedlige kun med sten og fisk for måtte smide min anemone ud her til morgen da lå omme bag ved helt færdig har ellers været fin i over en månde ved ikke lige hvad da var akert ;(

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger AndersGS (Inaktiv) - 20/09-2012 19:46 20/09-2012 19:46
Jeg ville droppe anemoner i nogen tid - det er altså ikke et begynderdyr og mange inkl. mig selv har valgt dem fra pga. risikoen. Hvis anemonen dør i din balje kan den slå det hele ihjel på meget kort tid.

Mht. lys kan du godt holde nogle blødkoraller, og fx. skiveanemoner.

Ellers findes dit akvarium også i en version med en 150 watt HQI og en LED version, sidstnævnte kender jeg dog ikke noget til. Men HQI versionen giver nok lys til du kan holde næsten alle typer koraller.

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger jjj27 (Inaktiv) - 20/09-2012 21:29 20/09-2012 21:29
jeg ville droppe anemonen og andre planer om flere beboer i akv før du har helt styr på det ..kan huske du fortalte at du mente at den trives fordi den bevægede sig rundt i akv det ville jeg snare opfatte som tegn på at den netop mistrives for finder den først en plads hvor cirkulationen og lysforhold er i orden bliver den som regl siddende .. men fornuftigt du smed den ud i morgen havde det måske været hele indholdet der var lige til wcet en død anemone kan smadre din tank på ingen tid har du målt dine værdier efter ? lugted anemonen da du tog den op og lugter vandet ville jeg anbefale et stort vandskift ;)

det er sjovt når man snakker saltvand er der mange der går efter utrolige svære arter selvom man sagtens kan få et flot akv med blødkoraller og fisk .. når man derimod snakker ferskvand er det meget de hårdfør arter der er i centrum og det er jo lidt sjovt for saltvand er altså noget mer kompleks ja det er svært at holde diskus men inted i forhold til hvad nogen koraller fisk og andet i saltvand kræver af viden .. skal prøve at finde et link til et flot enkelt saltvandsakv mener da der er nogle stykker på siden

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger jjj27 (Inaktiv) - 20/09-2012 21:32 20/09-2012 21:32

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Pernille77 (Inaktiv) - 20/09-2012 21:55 20/09-2012 21:55
Har skifte 25 liter vand også fik vi osemose vand af butikken til at skifte vandet med men syndes ikke den lugte men tror og lige den var røget i flirer da vi opdaget det så det var godt nu venter vi lige noget tid til vandet er helt klart og stopper med fisk her snakket også med dem i butikken de sage også vi skulle stoppe nu og købe nogen koraller istedet så nu håber vi bare vandet bliver krystal klart :)

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger jjj27 (Inaktiv) - 20/09-2012 23:08 20/09-2012 23:08
Indlægget er rettet 20/09-2012 23:09 20/09-2012 23:09 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

foresten hvis jeg må anbefale dig en god forhandler er den her super Eksternt link http://www.decocean.dk/ han ved virkelig hvad han snakker og han er utrolig fair .... vil da også lige indskyde at jeg selv har brugt klovnfisken og har været rimlig tilfreds med deres vare jeg har ihvertfald inted ondt at sige om ham ud over han er købmand og det er vel også til at forstå med den husleje .. men decocean det er stedet ;)

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger AndersGS (Inaktiv) - 21/09-2012 07:54 21/09-2012 07:54
jjj27 skrev :
foresten hvis jeg må anbefale dig en god forhandler er den her super Eksternt link http://www.decocean.dk/ han ved virkelig hvad han snakker og han er utrolig fair .... vil da også lige indskyde at jeg selv har brugt klovnfisken og har været rimlig tilfreds med deres vare jeg har ihvertfald inted ondt at sige om ham ud over han er købmand og det er vel også til at forstå med den husleje .. men decocean det er stedet ;)

Decocean is the place.. ;)

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger Pernille77 (Inaktiv) - 21/09-2012 18:31 21/09-2012 18:31
Ok tak for det da må jeg tag ud og kigge ;) sage det samme til min mand han er sælger skal jo også betale sin husleje men vis man får en god behandlig og service så kommer man jo igen så det syndes jeg også han skulle tænke over man har er flink nok og har også købt de fleste ting der ;)

Annoncører
Annoncører