Nyt akvarie 120 l.

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 1034

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger tommynf (Inaktiv) - 14/05-2013 00:05 14/05-2013 00:05
Jeg er ved at skulle opstarte et akvarie på 120 l. - Juwel Lido

Tankerne går på dværgciclider, tetra, pansermaller...

Jeg er noget i tvivl omkring hvad jeg skal bruge som bundlag, skal det være sand, fint grus eller?

Hvad vil i anbefale af fisk?

Vil også have sat en baggrund inden i akvariet, ligegyldig om den er mørk eller lys? Havde overvejet "root" som baggrund men alt for dyr.

Håber i har nogle gode svar og muligheder :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Lindegaard (Inaktiv) - 14/05-2013 08:51 14/05-2013 08:51
Vis du vil have Pansermaller (Corydoras) Synes jeg at du skal kigge på noget Corydoras paleatus, eller Corydoras aeneus. Det er en rigtig sjov malle at kigge på, og så er den let at passe.

Du skal sørge for at der er lidt skygge og en del planter (Efter min erfaring) og så skal du skaffe dig et bundlag, som har afrundet sten, jeg bruger selv orbit blandet op med noget Columbo nutribase.

Held og lykke med det. :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger tommynf (Inaktiv) - 14/05-2013 19:37 14/05-2013 19:37
Hej

Tak for tippene, pansermaller er næsten sikre på at komme i akvariet når det er klar :-)

Overvejer også et par Otocinclus vittatus, men kommer også an på hvad jeg kan finde i diverse dyrehandler i Nordjylland.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger karisma12 (Inaktiv) - 14/05-2013 20:10 14/05-2013 20:10
hvis du også gerne vil have en god sugemalle og en sjov en der næsten altid er fremmeskulle du kigge lidt på flying fox :-D :D

Annoncører
Annoncører