Rødstrubet lægger æg

Postet under : Cichlider - Amerika - Mellemamerika
Visninger : 1627

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger NickR (Inaktiv) - 25/05-2013 22:43 25/05-2013 22:43
Min kærste tog en lille video og nogle billder da der kom gang i æg lægningen, for første gang gik igang. Det var utroligt spændende at følge, da hele processen tog flere timer, først at rense stene og så lægge og befrugte ægene. Havede personligt forventet det ville tage relativ kort tid, så der blev man overrasket.

Detsværre var ægene væk dagen efter :(
De andre fisk jeg har er
Ameca splendens
xiphophorus montezumae

og da ingen af de fisk er ægtyve må jeg gå ud fra det er forældre paret selv der har spist ægene :(

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger NickR (Inaktiv) - 25/05-2013 22:46 25/05-2013 22:46
kan sige at ægene nærmest var gennemsigtige er det normalt?
har også læst at det er rimligt normalt at, de kan finde på at spise ægene de første par gange, så jeg tar det med oprejst panne, er det sket engang sker det jo nok igen.

lidt sjovt kan jeg sige at ud af de 8 stykker jeg har valgte den største han, den dame der har en skæv underkæbe :] skønhed er åbenbart ikke alt, for en fisk

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger NickR (Inaktiv) - 03/06-2013 18:39 03/06-2013 18:39
Så var der sku æg igen igår. Det var godt nok lidt hurtigere end forventet

der var selvfølgelig tale om en anden hun denne gang, men den samme han, Jeg troede rødstrubet cichlider var monogam??
ægene er endnu engang væk, er der tale om nogen der kunne finde på at stjæle dem i min besætning?
bør jeg evt, la den ene led skinne være tændt men dæmpet næste gang så paret har en chance næste gang?

kunne godt tænke mig lidt indput her

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger dave (Inaktiv) - 04/06-2013 19:58 04/06-2013 19:58
Indlægget er rettet 04/06-2013 20:05 04/06-2013 20:05 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Sådan som jeg har fårstået det er de unge? .... I så fald har de sikkert selv spist ægene... Der skal ofte et par forsøg til til før de er helt klar til at blive forældre. De burde ikke have problemer med at holde andre fisk væk hvis de vil... Kommer slvfølgelig an på hvad de går med ;)

Fin video i øvrigt... Jeg har set den et par gange og får helt lyst til at holde de dejlige fisk igen.

Annoncører
Annoncører