Guianacara spec. "red Spot"

Postet under : Cichlider - Amerika - Sydamerika - Jordspiser
Visninger : 1924

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Superbruger Tonny Brandt Andersen - 14/06-2013 21:46 14/06-2013 21:46
På min foderrunde i går, så jeg at mine Guianacara spec. "Red Spot" står med æg. Så i dag listede jeg ind i rummet med mit kamera. Jeg tog nogle billeder uden brug af blitz, så resultatet blev selvfølgelig derefter, men jeg syntes lige, jeg ville smide et af billederne op her.

Det er hunnen til venstre, som står og passer på sine grønne æg, som er afsat på en lodret flade på en sten. Hannen står lidt derfra og følger med i hvad der sker.

Når nu jeg havde kameraet med i rummet, kunne jeg ikke lade være med at tage et billede af mine Dicrossus maculatus, som jeg specielt glad for i øjeblikket. Håber de vil give nogle unger på et tidspunkt.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger maistro (Inaktiv) - 15/06-2013 11:00 15/06-2013 11:00
Super fine fisk og billeder. Det må være et udemærket kamera du har Tonny, med så flotte billeder.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger SAC - 16/06-2013 22:37 16/06-2013 22:37
Sådan Tonny!!! Den er superflot. Får hunnen de sorte læber under yngelplejen eller hvad?

Jeg har lige været med Alf i Oklungen. Der var bl.a. Felipe Cantera (så fik jeg endelig hilst på ham) som havde en del fisk med....

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger HECHR (Inaktiv) - 18/06-2013 18:26 18/06-2013 18:26
Virkelig fine fisk, de Guianacara.
Går de i et artsakvarium, går de parvis/flok og hvordan går det med æg/larver nu ?

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger SAC - 18/06-2013 22:51 18/06-2013 22:51
Nu har jeg ikke været så heldig at have den Guianacara, som Tonny viser her, men de fire arter, jeg har haft (jeg har en nu) har jeg altid holdt i små flokke i akvarier med andre arter. De skal have noget plads. Jeg har lige nu tre par, der hver især har et område opad og ind under min baggrund. De går sammen med en hel del Geophagus, og de hakker ud efter disse, hvis de kommer for tæt på i uheldige situationer. Men de jager ikke andre fisk rundt i hele akvariet, så der er en fin balance. Jeg mener, at de i naturen lever i ganske store flokke, der har huler ind i flodbredden. Men det kan Tonny nok bedre svare på...han har vist været der... B)

Annoncører
Annoncører