Tropheus - erfaring søges

Postet under : Cichlider - Afrika - Tanganyika - Algeæder
Visninger : 1742

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger xdaxda (Inaktiv) - 03/09-2013 11:14 03/09-2013 11:14

Jeg har lige startet et Tropheus akvarium op, mit spørgsmål handler om fodring/lys til Tropheus, men er egentlig af generel karakter.

Det hedder sig at der skal fodres regelmæssigt og ofte. Svært når man forlader hjemmet kl. 6.45 og kommer tilbage kl. 18.30.

Ganske enkelt. Kan man sætte tænd/sluk uret til at lyse fra kl. 6.00 - 7.00 (morgenfodring) og senere starte 12 - 24 som eksempel. I vinterhalvåret er lyset nødvendigt fir at fodre.

Vil denne situation stresse fiskene, forvrænge deres døgnrytme eller andet fyha?

Mvh

Thomas

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Knappe - 03/09-2013 15:20 03/09-2013 15:20
Jeg ville fodre når jeg kom hjem, også ved 22:00 - 23:00 tiden alt efter hvad der passer dig.

Jeg ville droppe det om morgen, få dem kørt stille og roligt op i foder.
Så skal det nok gå, og husk fisken er først tilvænnet efter en månedes tid.

Tynde maver er til at rette ud igen, det straks værre hvis det er hovedet der ved at være "slankt".

Men vandværdier og ikke rode ved akvariet, og ikke fodre for meget er vejen frem.
For ikke at få sygedom.:-)

Mvh Martin

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger SteenB - 09/12-2013 11:25 09/12-2013 11:25
Hej Thomas

Kan fortælle dig hvad jeg selv gør i forhold til fodring af mine Troph. Ikola Kaiser:

Jeg fodrer inden jeg kører hjemmefra om morgenen (ca. kl.. 7.30). På dette tidspkt. er der IKKE tændt lys i akvariet, men der er lys i en lille lampe, der står på en reol ved siden af akvariet, så det henligger ikke i totalt mørke. Lyset i selve akvariet tænder omkr. kl. 9.00 (til ca. 23.00 i øvrigt).

Når jeg kommer hjem igen - omkr. kl. 16.30 - får de igen mad, og så får de typisk igen omkr. kl. 21.00.

Held og lykke med "Tropfferne". :)

Mvh
Steen

Annoncører
Annoncører