Thorichthys meeki holdt i flok

Postet under : Cichlider - Amerika - Mellemamerika
Visninger : 1505

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Lotte M. (Inaktiv) - 05/11-2013 07:24 05/11-2013 07:24
I en anden debat er jeg blevet foreslået at tilføje en folk rødstruber til mit akvarie (660 l, derudover har jeg 1.1 Nicaraguensis). Da jeg har et par rødstruber (1.1) i forvejen er jeg lidt betænkelig ved at tilføje flere.

Så spørgsmålet er - kan man overhovedet tilføje flere, og få det til at fungere, eller kan dette kun lade sig gøre hvis de var en flok fra starten? Hvor mange skal jeg tilføre, hvis det går an, og skal det være ligeligt fordelt mellem hunner og hanner?

Vil gerne høre fra nogen som har erfaring med det.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Lotte M. (Inaktiv) - 07/11-2013 08:50 07/11-2013 08:50
Er der slet ingen der har prøvet at samle en flok rødstruber??

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Jakob (Inaktiv) - 07/11-2013 22:16 07/11-2013 22:16
Nu er mellemamrikaner ikke min spiskompentance. Men mon ikke det sikkreste er at fange dit par op. Rykke lidt rundt på "møblerne" i akvariet. Derefter komme de nye i først og venter en dags tid med at komme dit par tilbage i akvariet. En flok er i min verden min. 6-7 stk. Husk dine andre fisk trives også bedst i flok ;)
Vh Jakob

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Lotte M. (Inaktiv) - 08/11-2013 07:19 08/11-2013 07:19
OK, men hvad mener man så, når der i artsbeskrivelserne står 'Holdes bedst som: Par'?? *blink*

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger KasperK/Lolland - 08/11-2013 13:42 08/11-2013 13:42
Indlægget er rettet 08/11-2013 13:42 08/11-2013 13:42 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

At vedkommende, der har skrevet artsbeskrivelsen kun har prøvet at holde meeki som par? *blink*
Artsbeskrivelserne er lidt ligesom dagbladene. Man kan få mange gode oplysninger, men man skal ikke tro 100 % på alt der står i dem. Du kan også snildt skrive en artsbeskrivelse selv og hvis der ikke ligefrem sidder en admin med specifik kendskab til hvad du har skrevet, ryger den ind i rækkerne til de andre artsbeskrivelser!

Jeg har ikke selv prøvet i stor stil, men har hørt om flere, der har holdt Thorichtys som "flokfisk" med gode resultater! Så vidt jeg husker, var det med et overtal af hunner!

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Jakob (Inaktiv) - 08/11-2013 14:18 08/11-2013 14:18
Som Kasper skriver, kan du ikke stole på alle artsbeskrivelserne her på siden. Du bliver nød til også at hente viden andre steder fra. Bøger er efter min mening mere pålidelig, da de som regl er skrevet af forfatter der brænder for emnet og for at dele ud af deres viden.
Har på et tidspunkt haft en dialog med en admin her fra siden om de "mange" misvisende artsbeskrivelser her på siden. Bl.a. kunne man læse sig til at Synodontis multipunctatus, populært kaldet gøgemallen pga. dens yngleadfærd, yngleadfærd var ukendt *blink*
Jeg fik at vide at jo flere artsbeskrivelser der var på siden, jo flere hits ville siden få når man søgte på fiskenes navne på nettet. Da akvariesiden jo er kommenciel, er det vigtiger end kvaliteten på artsbeskrivelserne og sygdomsbeskrivelserne for den sags skyld *skeptisk* . Da dialogen forgik over beskedsystemet, spurgte jeg den den pågældene admin om jeg måtte poste hans forklaring i en tråd. Men fik nej. Trist *skeptisk*

Annoncører
Annoncører