Nybegynder og problemer med filter

Postet under : Akvariesiden.dk - Teknik og udstyr
Visninger : 739

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Mågen (Inaktiv) - 29/12-2013 14:48 29/12-2013 14:48
Jeg har købt sådan et startsæt i oktober (54 l) men jeg synes ikke at filteret fungerer godt.
Jeg har renset det og så kører det rigtig fint et par dage, men så bliver der mindre og mindre bevægelse i vandet.

Så vidt jeg kan læse på nettet, er det ikke meningen at det skal renses så ofte (hver 3. dag), men jeg ved ikke hvad jeg gør forkert. Når jeg har renset det, har jeg skyllet den svamp der er inden i, i lunken vand. Jeg kan læse der er delte meninger om man skal bruge hanevand eller akvarievand, men ikke desto mindre kan det vel ikke passe, at det kun kører godt med flow i 3 dage ca.?!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger kokken5220 (Inaktiv) - 29/12-2013 14:55 29/12-2013 14:55
hej
har du prøvet at skifte svampen ud med en ny ?

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger daltiny (Inaktiv) - 29/12-2013 16:33 29/12-2013 16:33
hej mener ikke det er svampen men i nogle startsæt er filtret ikke af god kvalitet så måske skal du investere i et nyt eller det kan også være for meget fodringkik på bundet af akvarie om der ligger mange foder rester vis du fodre med flagrfoder kan det hurtigt stoppe filtret vis du fodre for meget. skulle ikke være nødvendig at rense hver 3 dag :) men men i et 54 liter skal du nok regne med at rense filtret ca imellem 14-30 dage for at opretholde flowet :D hvor mange fisk har du i? og så vil jeg mene at det er bedre at fodre over nogle gange i løbet af dagen istedet for at fodre en gang med meget foder så når fiskene ikke at spise det hele og så har du det på bunden og i dit filtre jeg kører altid med 2 filtre i et 54 liter så kan de også kører længere inden de skal renses og jeg syndes også akvariet "kører" bedre med 2 filtre håber der er noget af dette du kan bruge B)
håber du får det til at virke og du ikke giver op det er altid godt med en akvarist mere
hilsen bjarne B) B) B)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
HugoN (Slettet) - 29/12-2013 17:42 29/12-2013 17:42
Er svampen slimet når det er nødvendigt at rense ?
Det har jeg nemlig været udsat for, som om der var en tumpet bakteriekultur i svampen
Jeg købte ny svamp.

Eksternt link http://www.akvarieforretningen.dk/product.asp?product=1486

Annoncører
Annoncører