Bøger om jordspisere

Postet under : Cichlider - Amerika - Sydamerika - Jordspiser
Visninger : 1349

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger nyberg - 17/03-2014 17:57 17/03-2014 17:57
Jeg har netop lige bestilt "Art für Art: Erdfresser" af Thomas Weidner.

Hvilke andre, gode bøger om disse spændende ciklider bør være i min samling? Det behøvernaturligvis ikke at være bøger udelukkende om jordspisere.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger grimm - 18/03-2014 06:46 18/03-2014 06:46
South american eartheaters,også av T.Weidner,bra bok,litt vanskelig og få tak i.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger SAC - 18/03-2014 12:47 18/03-2014 12:47
Jeg har en serie på tre flotte bøger, der hedder Die Buntbarsche Americas. Den ene handler mest om jordspiserne. Det er flotte bøger, og jeg fandt et godt tilbud på alle tre, så jeg har også om dværgcichlider, Crenicichla og andre. Det er de to store nobiliteter Uwe Werner og Rainer Stawikowski, der har skrevet om jordspiserne...og også meget af det andet. De har dog lidt samme problem, som South American Eartheaters: Det var en fantastisk bog, da den kom i år 2000. Siden er der ret så mange af de nævnte species i bogen, der er blevet beskrevet (Jeg vil tro omkring 10 arter...) Desuden er der kommet meget ny viden. Jeg har selv opdrættet flere af de arter, hvor der står, at forplantningsmetoden er ukendt. Desuden har man jo fundet mange nye arter - og ubeskrevne species - efter at bøgerne er skrevet. Men det er flotte bøger. Det er selvfølgelig nok også derfor, at T. Weidner har skrevet en ny bog. Han har jo ikke mulighed for løbende at opdatere den første.....det kunne ellers have været fint.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger nyberg - 18/03-2014 12:47 18/03-2014 12:47
#2 Den bog er jeg også på udkig efter. Ja, den er stort set umulig at få fat på. Eller også tages der skyhøje priser for den. Jeg har set den til salg for over 1000$.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger nyberg - 18/03-2014 14:49 18/03-2014 14:49
#3 Jeg har også haft kig på bind 3 af "Die Buntbarsche Americas". Den er også svær at finde og det er kun brugte, der er til salg til priser, der matcher en ny.

Det kunne være dejligt, hvis de forskellige forfattere lavede en revideret udgave af deres bøger og udgav dem på ny :)

Annoncører
Annoncører