Guianacara sp. "rio Jatapu" sammen med G. owroewefi eller G. geayi - 2 par.

Postet under : Cichlider - Amerika - Sydamerika - Jordspiser
Visninger : 1033

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger maistro (Inaktiv) - 07/10-2014 21:28 07/10-2014 21:28
Er der nogle der ved, om 2 forskellige Guianacara par, kan enes i 275 liters akvarie. Er der chance for, at de evt. krydser ? hvilke 2 par vil bedst kunne gå sammen ?
Håber på kvalificeret hjælp fra kendere af Guianacara.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Ærøvej - 07/10-2014 23:05 07/10-2014 23:05
Indlægget er rettet 07/10-2014 23:07 07/10-2014 23:07 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Det kan de sagtens, hvis de får en hule i hver sin ende. De vil så forsvare hvert sit territorium.
Lige nu har jeg 7 par Guianacara stergiosi gående i min 720`er. De har små territorier f.eks. på hver side af en stor sten. De mødes jævnligt ved grænsen og truer eller mundhugges. Det er meget sjældent de svømmer efter hinanden og de ødelægger aldrig finnerne på hinanden.
Det er vigtigt at de er ca. lige store, så de kan opretholde et lige styrkeforhold. Ellers vil de små og svage individer stå grå og triste i et hjørne af akvariet.
Det er noget af det skønneste, at se hannerne over for hinanden og hunnerne ved siden af, ligeledes over for hinanden. De vil stå og puste sig op, rykke frem og tilbage i evig magtdemonstration og opretholdelse af territoriet.
Det er godt at lægge en række sten midt i akvariet, der kan danne en naturlig grænse mellem deres territorier. Her vil de så mødes til "opvisning"
Der findes mange fine filmklip på youtube.com der viser det fænomen.

Arter kan ikke krydses for så er det ikke arter! (ikke hvis afkommet skal være frugtbart)
Det er ligegyldigt hvilke arter der går sammen, bare de er lige store/stærke.

Håber det var et OK svar?

Prøver lige at tage et par billeder i morgen af mine par der hygger sig. Lyset er slukket nu!

Hilsen Carsten Brandt

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger maistro (Inaktiv) - 08/10-2014 16:55 08/10-2014 16:55
Tak Carsten.
Super indlæg du her har lavet. Tror der er mange der vil nyde godt af det fremadrettet.

Annoncører
Annoncører