Fisk dør en efter en

Postet under : Akvariesiden.dk - Sygdomme
Visninger : 1405

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger tommynf (Inaktiv) - 16/11-2014 13:44 16/11-2014 13:44
Hej

Har fået en "lille2 problem, mine fisk dør en efter en... Har taget et billede af den sidste og kan se den har fået en plet på siden.... hvad kan det skyldes? og hvad kan jeg evt gøre???

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Christian.S - 16/11-2014 13:50 16/11-2014 13:50
Måske det er fiskedræber... Får man ikke slået sygdommen ihjel, så kradser fiskene af i løbet af ingen tid da virussen er smittende... Fiskedræber er en meget alm. sygdom blandt fisk og kan helbredes let ved køb af medicin i en dyrehandel. mener behandlingen varer en lille uges tid. Fiskedræber kan komme af for meget fodring hver gang man fodre...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Superbruger MSV - 16/11-2014 14:32 16/11-2014 14:32
Det er ikke fiskedræber. Fiskedræber ligner små sukker/salt korn, som er strøet på fisken.
Det ligner mere en form for byld. Det kan være forårsaget af parasitter.
Prøv at søg nettet tyndt for informationer omkring byld-dannelse eller lignende infektioner hos fisk. Forhåbentligt finder du ud af, hvad du kan gøre for at forhindre flere dødsfald.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger tommynf (Inaktiv) - 16/11-2014 14:52 16/11-2014 14:52
De dør ikke hurtig men en måske om ugen... og laver vandskifte hver eller hveranden ugen, og blevet fortalt det hjælpe med lidt salt i vandet (og samme forhandler sagde man ikke må sælge medicin i dyrehandler mere øv øv)... Mht maden så er jeg meget meget henholdende..

Pludselig er der en af fiskene som bliver svag (og kun en) så dør den i løbet af nogle dage imens alle andre er friske !!! har mistet 6 fisk i løbet af 1½ måned og selflg mine 2 par af dværgcichlider, en scalar, og så en enkelt neonfisk... bedre hvis det så bare have været nogle neonfisk som havde stillet træskoene :-D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger estves (Inaktiv) - 16/11-2014 15:17 16/11-2014 15:17
Det kender jeg godt, har sammen problem, har også mistet to Electric blue, og den tredje er også ved at få et hul. Jeg havde en af fiskene med til forhandlerne og spurgte om det var hulsyge. Han siger det er betændelse forårsaget af bakterier. Jeg blev anbefalet at bruge Furamor-p, det kan du ikke købe herhjemme, men via ebay og amazon. Er nu på tredjedagen af behandlingen, synes ikke det hjælper synderligt, det er som om fiskene klør sig mere op af sten og planter . Men jeg kan kommer med en opdatering om 5 dage når hele kuren er færdig. Dette bakterieangreb har også kostet nogle dværgguramier!!! Men overvejer kraftigt at skifte bundlag og planter ud, og starte forfra!!!!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger tommynf (Inaktiv) - 17/11-2014 20:22 17/11-2014 20:22
Hej estves

Super lyder spændende, jeg håber meget du får bugt med problemerne i dit akvarie, så jeg kan drage nytte af det :-)

Dybt frustrerende at fiskene bare dør en efter en.

Vedr. planterne, så vil mine ikke rigtig vokse, det går meget langsomt selvom jeg forsøger med gødning hver uge, så ja måske tager jeg alle planterne op, og skifter også bundlaget (jeg har sand i den ene side af akvariet, og sort grus i den anden side).

Glæder mig til at høre mere fra dig :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger jery (Inaktiv) - 18/11-2014 00:27 18/11-2014 00:27
#2: du blander vist tingene sammen. "Fiskedræber" er en parasitær sygdom og kommer bestemt ikke af overfodring.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger estves (Inaktiv) - 21/11-2014 13:06 21/11-2014 13:06
Hej. Så blev jeg færdig med behandling med Furamor-p. Status er, at jeg ikke har haft yderligere dødsfald, og de resterende fisk ser friske ud. En dværggurami med en plet på siden, har ikke udviklet noget sår. Så jeg tror behandlingen har hjulpet, har nu skiftet de 70%(!) vand, som anbefalet i butikken, og tilsat esha booster, og spec mine skybjerg har travlt med at vise sig overfor hinanden, og perlegurami-hannen er helt kælen over for sin hun :P opdagede i dag at mine Helena snegle har fået bitte bitte små unger :D og mine rejer bliver flereog flere, så nu vil jeg samle sammen til seriøs omlægning af akvarie, så jeg ved hvad juledagene skal gå med *santa*
Håber ikke du har mistet flere fisk

Annoncører
Annoncører