Nu skal det være - eller skal det......???

Postet under : Cichlider - Amerika - Discus - Generelt
Visninger : 1248

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger SteenB - 28/01-2015 12:56 28/01-2015 12:56
Jeg har som man kan læse i min profil haft akvarie stort set uafbrudt i over 50 år - men der er to typer akvarie, som jeg endnu ikke har "prøvet kræfter med" - nemlig saltvand og så discus.

Aktuelt har jeg i mit 530 L´s ca. 45 Tropheus Ikola gående (ca. 20 voksne F1-ere) og 25 - 30 unger af forskellig størrelse fra flere kuld. Jeg og "overkommandoen" (læs = konen) er nok ved at være enige om, at efter en del år med de kære "Troffer" så er det måske på tide igen at vende tilbage til et flot sydamerikansk akvarie. Og for at det ikke "bare" skal befolkes med tetraer af forskellige slags, så er mine tanker, at jeg gerne vil have en flok discus + ca. 50 stk. røde neon.

Som nævnt ovenfor, så har jeg en del akvarieerfaring - men lige i forhold til Discus, der er jeg tæt på et 0. Derfor har jeg brug for alle de gode råd jeg kan skrabe sammen, inden jeg evt. vælger at sælge alle mine Tropheus, og erstatte dem med Discus. Jeg tænker her på, hvilket Discus-arter der kan betegnes som "begynder-fisk" da jeg med min begrænsede erfaring ikke vil starte med de rigtigt dyre af slagsen. Desuden skal alle være velkomne til at komme med andre gode råd - store som små! (y)

Mvh
Steen

Postet fra Discussiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Graunkær - 28/01-2015 23:34 28/01-2015 23:34
Hej Steen

jeg ville begynde med Stendker Discus de er de nemmeste at holde, og hvis du har bundlag i din balje vil jeg mene du kal købe dem i 12 cm + hvis du køber 5-6 cm skal du fodre dem ca 5-7 gang om dagen og det sviner helt vildt så du skal kunne støvsuge bunde hele tide for at holde vandet rent.men prøv at kigge på siderne discushobby.dk eller discusforum.dk der kan du få en masse input...

mvh
mads

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger SteenB - 29/01-2015 08:42 29/01-2015 08:42
Indlægget er rettet 29/01-2015 08:43 29/01-2015 08:43 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Hej Mads

Tak for svar og tippet.

Jeg vil straks "kaste mig over" discusforum og discushobby. (y)

Mvh
Steen

Annoncører
Annoncører