Placidochromis Electra Aggresjon

Postet under : Cichlider - Afrika - Malawi - Sandsild
Visninger : 905

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger KaiR (Inaktiv) - 02/02-2015 22:10 02/02-2015 22:10
Hei alle.

Jeg ville bare høre med dere, om det er noen som har erfaringer med Placidochromis Electra "Blackface" Fort Maguire?

Jeg har tidligere hatt flere andre Placidochromis Electra, men aldri blackface fort maguire varianten, og jeg synes absolutt ikke mine nåværende electra oppfører seg som de skal :P

Tidligere har jeg hatt harmoniske rolige fisk i størrelsen 5-15 cm, men mine nåværende er noen terror beist! Gruppen ble kjøpt på 6 stk 4-5 cm, og allerede da gikk de helt av skaftet i en 720 liter. Jeg har redusert gruppen ned til 3 stykk bare måneder etter anskaffelse da de er på nivå med mbuna i aggressjon.

Det kan per d.d se ut som om jeg sitter igjen med 2+1, de er alle 6-7 cm, og har ingen problemer med å dele akvariet i to deler. En til hver hann. Lethrinops Lethrinus på 14-15 får bank, Mylochromis Ericotaenia på 14-15 cm også.

De dominerer rett og slett hele akvariet de små ondskapsfulle fisk. Er det noen som har liknende erfaringer med nettopp denne variant av P.Electra, eller er jeg bare blitt uheldig med alle de 6 jeg kjøpte?

Mvh Kai

Annoncører
Annoncører