Jordspisere i Den Blå Planet

Postet under : Cichlider - Amerika - Sydamerika - Jordspiser
Visninger : 1092

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger nyberg - 27/07-2015 11:29 27/07-2015 11:29
Der sker ikke så meget i denne spændende kategori af akvariefisk - nemlig jordspisere. Så her kommer lidt...

Jeg var et smut i Den Blå Planet i weekenden. I et eller to af deres store regnskovsakvarier gik der, til min store begejstring, jordspisere. Jeg nappede et par billeder af en af arterne, som formentlig er Geophagus winemilleri (lad mig høre, hvis du ser den som en anden art). På billederne ses også Acarichthys heckelii.

Desuden var der nogle meget, meget flotte og farverige "Geophagus" brasiliensis samt "Geophagus" steindachneri??? (samme type).

Det er muligt, at jeg har overset et par arter. Jeg havde mine to små børn med, der syntes at 10 sekunder foran hvert akvarie var mere end rigeligt.

Mvh Mads

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger hofer - 28/07-2015 19:05 28/07-2015 19:05
Det er rart at der er nogle, der kan begejstres over ferskvandsafdelingen i Den Blå Planet, jeg synes den er temmelig skuffende! Særligt husker jeg malawiafdelingen, der, som jeg husker det, virker totalt overfyldt og rodet. Det havde jeg forventet mig meget af. Jeg vil hellere tage en tur i Rosendal Cichlide Center, det er en større oplevelse, når det kommer til Malawi i hvert fald.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Administrator Sponsor ken kætbak - 28/07-2015 20:24 28/07-2015 20:24
#3 og til gengæld er deres malawi cichlider KÆMPE store :D

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger hofer - 28/07-2015 21:20 28/07-2015 21:20
Indlægget er rettet 28/07-2015 21:25 28/07-2015 21:25 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

De må i sandhed være MEGET store, siden de breder sig over 3 indlæg her i tråden :P

Det var forrige sommer jeg var der, og der husker jeg ikke størrelsen som noget ekstraordinært, men på daværende tidspunkt var de nok også lige kommet fra Rosendal Cichlide Center - for en stor dels vedkommende i hvert fald.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger nyberg - 29/07-2015 08:19 29/07-2015 08:19
#2 Ja, der er nok et potentiale for forbedringer. Retfærdighedsvis skal det siges, at regnskovsakvarierne skal opleves i deres helhed, hvor man ser noget af det ovenfra. På den konto virker det knap så tarveligt, som det ser ud på billederne.

Annoncører
Annoncører