Hjælp vedr. frontosa

Postet under : Cichlider - Afrika - Tanganyika - Generelt
Visninger : 893

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger syhler10 (Inaktiv) - 22/10-2015 11:23 22/10-2015 11:23
Vi har i vores akvarieforening i Hillerød taget imod tre store frontosaer, da de ikke havde gode betingelser der hvor de var. De to største har jeg kunne læse mig til har "fået luft" og hænger begge i overfladen... Der er ikke nogen i vores forening der er synderlig stærke i Tanganyikaer, og er ret enige om at de skal videre hurtigst muligt til nogen der har mulighed for at afhjælpe tage sig godt af disse ellers meget smukke fisk - medmindre at nogen her kan give os nogle gode råd til hvad vi kan gøre for dem. Jeg kan læse mig til at de skal have synkende foder for ikke at trække luft ind, men hvilket foder skal vi bruge?? Hvad kan vi ellers gøre?? og til sidst er der nogen der kender nogen som evt. kunne have interesse i sådan tre fisk???

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Zeigermann (Inaktiv) - 23/10-2015 07:37 23/10-2015 07:37
I kan fodre dem med passende stykker ferske rejer.

Hvad menes der med, at de har 'fået luft' ??
Mine frontosaer spiser både rejer og flagefoder fra overfladen, og jeg har ikke noget problem med, at de 'får luft'.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger syhler10 (Inaktiv) - 23/10-2015 22:22 23/10-2015 22:22
Så vidt jeg har kunne læse mig frem til, skulle de på en eller anden måde komme til at tage luft ind når de spiser i overfladen...
Hvordan det så end er sket, står vi ihvertfald med to frontosaer der hænger i overfladen som to korkpropper der ikke kan synke. Det er ret trist at se på. :(

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Slimålen (Inaktiv) - 26/10-2015 09:48 26/10-2015 09:48
jeg er bekendt m fænomenet.. om det skyldes foder i overfladen ell.svømmeblære defekt ell 3.

vf. kan vist flyde som nævnt.. nogle fotos close up!

der er et indgrep der afhjælper hvis slugt luft, m kanyle og nål.. ( punkteres )

hvor store? alder?variant?

som du skriver de dårlige betingelser.. tror det er derfor desværre...

vh

godbedring

Annoncører
Annoncører