Tumpet Otocinclus i klud...

Postet under : Akvariesiden.dk - Maller
Visninger : 515

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger maejo - 24/04-2016 18:15 24/04-2016 18:15
Under vandskift i går var jeg i gang med at gnubbe alger af indersiden af glasset, med en hvid microfiberklud. En af gangene jeg tog kluden op for at folde den, så jeg kunne bruge en ren side, opdagede jeg at der sad en otocinclus inde i kluden. Den var suget godt fast, så det var svært at få den af. Men da jeg fik den af, smuttede den lynhurtigt væk - i akvariet, troede jeg.
Men da jeg holdt kluden op igen, sad den fast på bagsiden! 3 gange måtte jeg fjerne kræet, før det lykkedes at få den ud af kluden. :) Det var et rent tilfælde, at den blev opdaget, og ikke blev foldet sammen og mast mod ruden :o
Men hvorfor den gerne ville sidde inden i en ren hvid klud - det ved jeg ikke :|
Har nogen oplevet noget lignende med otocinclus eller andre?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Superbruger jacob - 24/04-2016 18:16 24/04-2016 18:16
Næe..Men har en gang oplevet at stor kuglefisk kom ind under kluden. Da den kom fri, bed den mig i fingeren....

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger M@krel (Inaktiv) - 24/04-2016 19:41 24/04-2016 19:41
Prøv med sådan en fætter her næste gang:

Eksternt link http://www.harald-nyborg.dk/p1911/skuresvamp-7x10-cm-12-stk

Eller skraber med barberblad de findes i velassorterede dyrehandler. :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger maejo - 24/04-2016 21:44 24/04-2016 21:44
#2 Uf - og er de ikke lidt giftige, kuglefisk?
Oto'en bed mig ikke - tværtimod var jeg nervøs for at skade den, ved at hive den fra kluden - tog i de stive finner og trak bagud - men de ser alle ok ud i dag, så tror ikke den tog skade.
#3 - jo tak, men vil helst ikke ridse ruderne så vil hellere bruge klud... :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger M@krel (Inaktiv) - 25/04-2016 10:24 25/04-2016 10:24
#4 Jeg har brugt den bløde side af skuresvamp i en bowle. Den blev ikke ridset. Så kunne også finde på at gøre det i almindeligt akvarium. De er også gode til at fjerne alger på fx indvendigt filter.

Annoncører
Annoncører