Tanganyika - 400 L - Eretmodus + Tropheus + sneglehusleger

Postet under : Cichlider - Afrika - Tanganyika - Generelt
Visninger : 620

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger jacob@hartvigloeper.dk (Inaktiv) - 10/04-2018 08:57 10/04-2018 08:57
HEj,

Efter en længere akvarie-pause på et helt år(AAALT for lang tid), har ejg nu købt et splinternyt Eheim Incpiria 400 LED.

Jeg regner emd at indrette med sten og 2-3 valisneria.
Der skal gå mine tre yndlings-tangaer (y) : Hestenæser, Tropheus og enten N.Kungweensis eller en anden sneglehusleger.

Renger med at hestenæserne bliver de første beboere, da jeg gerne vil se om Der kan dannes et par.

Jeg har dog følgende spørgsmål til eksperterne :) :

- Hvilken Tropheus vil I anbefale til dette set-up?
- Er N.Kungweensis passende til dette set-up - evt. forslag til en mere passende sneglehusleger?
- Kender I nogen som kender nogen der kan give lidt råd omkring Hestenæser, evt. hvor jeg kan skaffe dem
- Som det ser ud nu skal jeg en tur til Tyskland for at få fat i nogle sådanne (aqua-treff.de)

Håber I vil hjælpe mig lidt her.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger headowner (Inaktiv) - 11/04-2018 18:55 11/04-2018 18:55
jeg har tropheus kasanga gående sammen med Neolamprologus Brevis, og nogle leptosomaer, og de trives rigtig godt sammen, brevis er en super sjov og attitude præget fisk, nogle vil nok samligne dens attitude med en lille hidsig hund som tror den er en stor hund. og den er også med til at sætte tropheuserne lidt på plads uden at være hård overfor dem hvis de begynder at slås i deres område.
det eneste der er med brevis er de yngler som rotter og man skal holde godt øje med dem at de ikke begynder på indavl..

ellers er Lamprologus Ocellatus også en sjov sneglehusleger, den minder meget om brevis bare større.

hvad angående hestenæser har jeg personligt ikke selv nogle erfaring, men jeg ved at tropeland kan bestille dem hjem til dig så du slipper for turen til tyskland, han kan skaffe alt hjem, både VF og opdræt.

med hensyn til dit plante forslag vil jeg passe på med det da, tropheuser ikke er vant til planter der hvor de kommer fra, og da de er grøntædende kan de godt være hårde ved dine planter så de vil nok højst sandsynlig ikke klare det, så du er nød til at købe nogle lidt stærke planter de ikke bare æder. IGEN tropeland ved meget omkring hvilke planter der er gode til tropheus, som de ikke bare æder som var det salat. jeg har aldrig selv prøvet at ha valisneria så ved ikke hvad den kan tåle, det ved du nok selv mere om ;)

Annoncører
Annoncører