Neonsyge

Postet under : Akvariesiden.dk - Sygdomme
Visninger : 868

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger enirt - 18/02-2019 11:32 18/02-2019 11:32
Er det her neonsyge? Jeg ved godt billedet er lidt sløret men jeg kunne ikke få det bedre. Jeg købte en stime på 30 rødnæser i går og opdager først af flere har disse misfarvninger på kroppen efter det er blevet lukket ud i akvariet... Øv hvor jeg hader mig selv lige nu ;(
Hvis det er neonsyge er der så nogen behandling med udenlandsk medicin? Nogle steder står det at det er uhelbredeligt men hvordan får jeg så fjernet smitten fra akvariet? Skal jeg begynde helt forfra?

Håber på nogle gode råd fra erfarne folk

Vh. Enirt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Franz (Inaktiv) - 21/02-2019 11:18 21/02-2019 11:18
Nok nærmere bateriel eller svampe infektion.
Jwg ville nok starte med en mild saltbehandling efter et godt stort vandskifte.
Medicin syntes jwg man bær undgå hvis det er muligt.. rødnæser er ofte ikke så gode til transport og er generalt tit i dårlig forfatning ved dyrehandler.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger enirt - 22/02-2019 13:15 22/02-2019 13:15
Det sidder inde i selve fisken. Ikke udenpå. Så svamp tror jeg ikke men kan en bakterieinfektion sidde inde i fiskens muskel?

Annoncører
Annoncører