En enkelt Anthias?

Postet under : Saltvandssiden.dk - Fisk
Visninger : 1298

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Janne (Inaktiv) - 05/05-2007 22:16 05/05-2007 22:16
Jeg overvejer lidt at prøve at give mig i kast med en Anthias. Jeg synes ikke mit akvarie er stort nok til en flok, så jeg tænker på at købe en enkelt hun. Det skal i givet fald være en Pseudanthias squamipinnis, da det er den mest hårdføre art - og også den, jeg lige kan få fat i.
Iflg Scott Michael (ham med Reef Fishes-serien, bl a) kan de fint holdes enkeltvis, og bør nok holdes sådan i alt andet end temmelig store akvarier. Iflg andre forfattere bliver de sky, hvis man holder dem enkeltvis, og trives ikke ordentligt.

Er der nogen herinde, der har prøvet at holde dem enkeltvis? Eller i flok, for den sags skyld? Hvad er jeres erfaringer? Hvor sky var de? Hvor aggresive over for evt andre fisk?

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Superbruger Konge (Inaktiv) - 05/05-2007 22:25 05/05-2007 22:25
Nu kan jeg kun "øse" ud af alt hvad jeg har læst :00|

For det første bliver det nok hurtigt en han, men det er så mere eller mindre underordnet.

Jeg har læst om mange, der kun har en anthias uden problemer :)

Hvis det er muligt for dig at finde en ungfisk, give den rolige "tank mates", gode skjulesteder og lidt ro til at finde ud af akvariet burde det gå helt fint ;)

Hvad har du tænkt dig at fodre den med?

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Janne (Inaktiv) - 05/05-2007 22:38 05/05-2007 22:38
Ja, det med foderet er jo også "an issue" her. Jeg fodrer mest med tørfoder, 5-8 forskellige slags, og er usikker på om det er godt nok til sådan en fætter. Frostfoder får de kun et par gange om ugen, nogen gange lidt mindre. Det ville jo være synd, hvis den bare gik og blev mere og mere mager....

Den skulle i givet fald gå sammen med lutter fredelige, rolige fisk. Den livligste fisk jeg har er min gule kirurg, resten er små og stille af sig. Jeg er faktisk mest bekymret for, om anthias'en ville tæve min Ildhalekutling, må jeg indrømme. Jeg er ret øm over den fisk.

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Superbruger Konge (Inaktiv) - 05/05-2007 22:48 05/05-2007 22:48
Hvis den spiser i den butik du køber den, burde tørfoder ikke være et problem - afskallet artemia kunne være et godt alternativ engang imellem - hvis ikke tvivler jeg på at den går med tørfoder :00|

Fodrer du selv eller med automat?

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Lord Mike (Inaktiv) - 06/05-2007 09:24 06/05-2007 09:24
Jeg har 4 Anthias dog af typen Dispar, disse har nu gået i akvariet i ca 3/4 år uden problemer med hverken agrationer eller andet (Janne, du må have set dem, da du var på besøg). Det man bare skal være opmærksom på er at der skal fodres tit, faktisk dagligt og gerne flere gange om dagen. Jeg fodre med nyklækkede artemia, flagefoder, frossen artemia, Cyclop-eeze samt krill.

Super flotte fisk :)

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Janne (Inaktiv) - 06/05-2007 23:25 06/05-2007 23:25
Jeg fodrer selv; jeg tror jeg vil overveje en automat, hvis jeg beslutter mig til at købe en Anthias. Det er sjældent, jeg fodrer mere end én gang om dagen.
De spiser fint i butikken - fodrede dem selv i lørdags, så i hvert fald tager de artemia uden problemer. Mine andre fisk går næsten alle sammen fint til foderet, så måske kan den lære at tage tørfoder ved at se på de andre :i . Dog, min LSD-fisk og Amblygobius lærer det vist aldrig...

Jeps, jeg så de flotte dispar, du har gående, Michael. De er så fine, at jeg selv enormt godt kunne tænke mig noget i samme stil. Jeg vil så prøve med den efter sigende mest hårdføre art, bare for en sikkerheds skyld. Hvis jeg prøver, altså.... Det ender nok med, at jeg slår plat eller krone :00| Jeg er SÅ meget i tvivl. Det er jo en flot fisk, men det nytter ikke noget, hvis den falder død om, fordi jeg ikke kan passe den godt nok x(
Foreløbig tror jeg de får lov at gå i butikken. Er der andre, der har erfaringer med dem, så fortæl endelig!

Annoncører
Annoncører