Nyt 250 L. saltvands

Postet under : Saltvandssiden.dk - Generelt
Visninger : 2314

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
STV - 25/02-2007 23:53 25/02-2007 23:53
Hej alle

Jeg er MEGET ny her på siden, og meget ny med saltvand.
Lige pt. har jeg et 250 liters færskvand, med piratfisk. Men efter min nabo her om noget tid skal igang med hans 270 liters saltvand, er jeg også begyndt at snuse lidt på dette område, da det virker utrolig spændende.
Jeg er studerende så penge er ikke lige det der er mest af til tider. Men bliver nok nød til at spare lidt op.
Spørgsmålet er bare om jeg kan bruge mit nuværende akvarium. Jeg har et 250 liters effectline akvarium, med et effectline armatur hvori der sidder 4 stk. T5 39W rør., som er sat på min sunriser.
Jeg har også en 1000 l/t udvændig spandpumpe.
Samt et 100 watt. rustfritstål varmelegme

Er det noget jeg vil kunne bruge til et saltvandsakvarium eller hvad? Er lidt bekymret for de der aluminium der er på mit akvarium, samt mit armatur. Men da det ikke er i kontakt direkte med vandet burde det da ikke være så stort et problem.

mht. lys må det være nok med de 4 t5 rør, hvis blot jeg sætter nogle ordentlige rør i self. Jeg satser ikke på at vil have de meget lyskrævende "stenkoraler", så mon ikke jeg kan overleve uden HQI lampe.. om jeg køber det senere, ved jeg så ikke. Men først og fremmest vil jeg gerne prøve og sætte et saltvands op.

Jeg vil lave en invendig "sump" med overløb osv, hvori min skummer skal være. Havde tænkt lidt på en af de her 2, hvad er bedst?
Eksternt link http://www.korallen.dk/product.asp?product=656&sub=2&page=1
eller
Eksternt link http://www.korallen.dk/product.asp?product=688&sub=2&page=1

Jeg har så tænkt mig at sætte indsugeren til min spandpumpe inde i denne lille "sump"