Hvilke fisk i 160 L??

Postet under : Saltvandssiden.dk - Fisk
Visninger : 1390

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger christiantt (Inaktiv) - 19/01-2007 23:22 19/01-2007 23:22
Jeg vil gerne have følgende fisk:
Amphiprion ocellaris - med en søanemone
Pictichromis paccagnellae - kan det passe at den er knald lyserød i virkeligheden??
Zebrasoma flavescens - indtil en vis størrelse??
Centropyge bicolor - bliver den også for stor??
Pterapogon kauderni

De er nævnt i ønsket rækkefølge.
Hvilke kan jeg have sammen. Er der muligvis nogle som absolut ikke vil kunne gå med de andre i et 160 liters??

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Janne (Inaktiv) - 19/01-2007 23:50 19/01-2007 23:50
Det bedste tror jeg er at bestemme dig for, om det skal være aggresive, "mellem", eller helt fredelige fisk, og så sørge for at alle de fisk du vælger er nogenlunde ens i temperament.
Når der skal købes fisk, så køb de fredeligste først, så de kan nå at falde til, inden de lidt mere aggresive fisk kommer i.

Klovnfisken kan fint gå i 160 l. Den er mest fredelig, men kan nu og da være lidt mere aggresiv.

Pictichromis'en er en djævel. Det er noget af en risiko at tage, at sætte en så strid fisk i et 160 l. HVIS den skal i, skal den i som den sidste fisk, og kun sammen med fisk, der kan hævde sig over for den - altså nok ikke dem, du nævner her. I et større akvarie kunne det gå.

Zebrasoma flavescens bliver for stor og livlig. Som ungfisk kan den godt gå an. Den er vist (kender den ikke ret godt) nogenlunde fredelig. Sørg for godt med fri svømmeplads.

Centropyge bicolor; hmmm, 160 l er måske nok lidt i underkanten. Den er ikke så aggresiv igen, så den burde kunne gå med klovnene.

Pterapogon kauderni; passer fint i størrelsen. Den er ret "passiv" i temperamentet, så den skal ikke gå sammen med Pictichromis'en. Så får den bare bank. Den skal nok være en af de første fisk, du sætter i.

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger snogen (Inaktiv) - 19/01-2007 23:52 19/01-2007 23:52
det ser da meget fornuftigt ud
du vil have 2 klovne ikke
og jo den er lyserød

mvh snogen

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger christiantt (Inaktiv) - 20/01-2007 23:23 20/01-2007 23:23
jo, 2 klovnfisk.
Så det vil sige at det som du vil anbefale Janne, det er kun klovnfisken og Pterapogon kauderni??

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Janne (Inaktiv) - 20/01-2007 23:30 20/01-2007 23:30
Helt klart Klovnfisk og kauderni, måske bicolor-dværgkejseren, måske kirurgen - mens den er lille. Absolut ikke Pictichromis'en - de beretninger, jeg har læst om den, og det jeg har set til nogle af dens nære slægtninge (der endda iflg litteraturen ikke skulle være lige så slemme som paccagnellae), får mig til at mene, at den fisk bør holdes som eneste fisk i et mindre akvarie og ellers i et temmelig stort akvarie... Jeg har kun set den i akvarie én gang, men nøj den var strid. Den kommer ikke i mit akvarie, før det er 4-5 gange større end det jeg har nu, hvis overhovedet.

Annoncører
Annoncører