Præcis instruktion til opstart af akvarie søges...?

Postet under : Saltvandssiden.dk - Generelt
Visninger : 1413

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Ny - 19/01-2007 00:09 19/01-2007 00:09
Hey...

Jeg har lige købt et red sea MAX på 130 liter, alt udstyr er inkluderet, så der er ingen problemer med det.

Men jeg ville bare høre om I havde en rigtig præcis måde til en effektiv opstart af det.
Såsom fx. punkt for punkt af opsætningen...

- Opblanding af saltvand
- Levende sten
- Levende sand

Jeg har selvfølgelig læst en del om det på nettet, men jeg syntes at der har været adskillige meninger om dette. ?+(

Mvh

Ny

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Gibson - 19/01-2007 06:15 19/01-2007 06:15
Hvis du har købt et Max starter-kit så følger der sand og saltmåler mv. med.

Nogle dage før du sætter akvariet op må du gerne have blandet vandet. Det salt der følger med skal bare blandes med vand. Mål med salimeteret (saltmåler) så vandet ca. har en saltværdi på 1.025. Put gerne en lille pumpe derned så vandet iltes.

Når akvariet er sat op, så skal du ud og købe 15-20 kg levende sten.

Du placerer de levende sten i akvariet. Gerne så de danner en masse huler. Fx ved at stable dem.

Så hælder du sand i. Det behøver ikke andet end bare at dække bunden.

Så hælder du dit saltvand i. Vandet bliver sikkert grumset en dags tid.

Nu kommer ventetiden. Mål nitrit, nitrat og fosfat med testsæt. Når de værdier er i orden, så kan du begynde at købe lidt fisk og koraller. Men start forsigtigt ud, og mål jævnligt dine værdier i opstartsfasen.

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Lomholt (Inaktiv) - 29/06-2007 16:01 29/06-2007 16:01
Vil lige live lidt op i denne tråd, da opstartsspørgsmålene jo er ret relevante for mange begyndere :)

Annoncører
Annoncører