Copyright billeder

Postet under : Siden - Ris
Visninger : 5055

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Line (Slettet) - 14/11-2007 13:26 14/11-2007 13:26
Ja - så tager jeg den lige igen - for tråden jeg skrev det i, hörer det egentlig ikke hjemme i:

Det er jo flot som AS misbruger andres billleder. Jeg har aldrig været indforstået med, at fordi man har vist et billede herinde med tilladelse fra den der har copyright - ja så tror AS, at de ejer det, og frit må bruge det til artikler og artsbeskrivelser.
Og den med: "at det stod / står et eller andet sted" - ja det har ihvertfald aldrig været så tydeligt fremhævet, at jeg har bemærket det gennem de sidste 4-5 år herinde !!!!!!!!!!!

Frækt - men så fik jeg selv at föle det. Har hört fra andre, at de af samme grund har vendt ryggen til AS.

Jeg anmoder AS, om at slette de billeder fra Udo Wanninger. For denne brug gav han ikke tilladelse til. Mine egne billeder kan jeg selv råde over, og har ikke disse problemer hermed.

Men at misbruge en god kammerats tilladelse til at vise disse fotos, det generer mig voldsomt.

Ellers er det slut med at uploade billeder herfra og slut med min tid som AS - bruger.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger landon (Inaktiv) - 14/11-2007 14:15 14/11-2007 14:15
Indlægget er rettet 14/11-2007 14:17 14/11-2007 14:17 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Ophavsret og brugsret

§12 Når man uploader billeder, artikler eller artsbeskrivelser, så giver man Websiden brugsret til materialet. Det betyder at Websiden må anvende materialet i den form brugeren har uploadet det. Brugeren har ophavsret til materialet og kan bruge det i alle de sammenhænge denne ønsker, men kan ikke forlange Websiden fjerner materialet igen fra websiden.

Er det ikke det du accepterede da du oprettede din profil ?

Mvh Landon

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Line (Slettet) - 14/11-2007 14:22 14/11-2007 14:22
Nej - overhovedet ikke !

Ser du, min profil blev oprettet for mange år siden - dengang Akvariesiden endnu var grön.

Og hvordan kan man have ophavsret til noget, som andre frit kan anvende og man ikke længere har råderet over?!???

Vi kunne også slette vores billeder igen fra det gamle galleri, hvilket jeg så fik forsömt at få gjort, medens mulighed bestod.

Ovenstående har jeg overhovedet ikke set för !!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Lihn (Inaktiv) - 14/11-2007 14:35 14/11-2007 14:35
Jeg har nu ikke selv oplevet så at folk har "stjålet" mine billeder, men jeg vil helt klart give Line ret.. Det er personlige billeder, man selv har taget, og det skal respekteres!

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Esben (Inaktiv) - 14/11-2007 14:41 14/11-2007 14:41
Line, har du ikke et link til de billeder du mener er blevet misbrugt?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Line (Slettet) - 14/11-2007 14:52 14/11-2007 14:52
Det drejer sig om de billeder fra en tema serie (tråde) jeg kaldte: Billedguf del 1, 2 ... osv.. Det er altsammen billeder fra Udo Wanninger.
Ellers skal jeg vride de grå for at finde de forskellige billeder igen.

Sög giver desværre ikke noget.

Da jeg ikke på den gamle AS har kvitteret med nogen tilladelse mht overdragelse til AS, mener jeg ikke, at I må overföre nogen som helst af mine billeder overhovedet til den nye version med nye regler.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Villads (Inaktiv) - 14/11-2007 15:04 14/11-2007 15:04
Men hvor er de blevet misbrugt?

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Esben (Inaktiv) - 14/11-2007 15:17 14/11-2007 15:17
Ja, vi bliver nødt til at vide hvor at de er blevet brugt henne.

Du kan ikke forvente at admins på siderne skal kunne vide hvilke billeder der er taget fra hvor. Jeg synes at du hellere skulle have haft rettet henvendelse til en af admins. på AS, så det kunne blive løst.

Alle tråde er ved at blive overført fra det gamle AS, så hvis det er en af dem du mener at der skal slettes, kommer det ikke til at ske, men selvfølgelig må man ikke bruge billeder uden at spørge om lov.

Er det til en artikel eller i en tråd eller hvorhenne? Der er ingen af siden crew der har misbrugt nogens billeder. Og hvis det er sket, er det med garanti ikke bevidst.

mvh
ESben

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger Kiwa (Inaktiv) - 14/11-2007 15:18 14/11-2007 15:18
Vil gerne høre om §12 omfatter sidernes brugere?? Troede faktisk kun §12 gjalt "ejerkredsen" eller Admins.

For har da lige set - et af vores billeder anvendt i en debat - af en bruger som ikke engang har gjort sig den ulejlighed - lige at påpege - hvor brugeren har billedet fra. Det ville jeg som minimum mene var god skik at nævne - inden man anvender andres billeder.

Ville iøvrigt aldrig selv bruge andres billeder - uden forudgående tilladelse - fra den person som har taget billedet. Alternativt kan man linke til den debat/hjemmeside man har fundet billedet i/på - det er efter min mening den korrekte måde at opføre sig på når man gerne vil anvende andres billeder.

Når jeg læser sætningen "den form det er uploadet i" så forstår jeg det som - at billedet hvis det er uploadet i en debat - kun kan anvendes igen - i en debat - og ingen andre steder - hverken til artsbeskrivelser/artikler eller noget andet. Er det uploadet til en artsbeskrivelse/artikel - ja så er det i den form billedet kan anvendes til igen. Men det er måske også en misforståelse af §12?

Mvh
Yvonne

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Line (Slettet) - 14/11-2007 15:19 14/11-2007 15:19
De misbruges, når en person pludselig anvender dem til en artikel uden at spörge eller noget som helst.
(Mysteriesneglbillede til en artikel) Set for længere tid siden - det var förste gang jeg stödte på bemærkningen om, at det havde jeg ikke noget som helst af skulle have sagt over.

Nu her ser jeg i artsbeskrivelse: Internt link http://akvariesiden.akvariefisk.dk/species/show/?Name=Panaque_sp . - at her anvendes 4 billeder. Man har bare knaldet mit navn nederst sammen med Udo Wanningers.

Men det drejer sig om principper.

Udo Wanninger bliver tosset, hvis han ser det.

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger Esben (Inaktiv) - 14/11-2007 15:22 14/11-2007 15:22
#9 Det er brugerne at det gælder og selvfølgelig også de billeder som admins oploader.

Men du har ret i at det er alm. god skik at man skriver hvem billedet tilhøre. Men alle billeder der ligger i forum, artikler, artsbeskrivelser mv. må bruges overalt på siden.

mvh
ESben

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Line (Slettet) - 14/11-2007 15:23 14/11-2007 15:23
Jeg kan lave en liste over de billeder jeg gerne vil have fjernet, eller I som admins kan måske finde tråden fra dengang og slette billederne.

Så ville jeg anse, sagen som löst.

(Jeg ville dog, hvis AS anser billeder som sin ejendom, ikke mere uploade noget).

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger Esben (Inaktiv) - 14/11-2007 15:24 14/11-2007 15:24
#10 Nu kan jeg på mystisk vis ikke lige åbne det link du ligger op.

Hvis denne Udo Wanningers har lagt billederne op på siden, må han også forvente at billederne bliver brugt her igen.

Jeg må indrømme at jeg synes at det er meget små sko at gå i. Hvis de allerede ligger et sted på siden. Hvorfor må de så ikke også ligge et andet sted på siden?

mvh
Esben

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Line (Slettet) - 14/11-2007 15:25 14/11-2007 15:25
Esben, jeg mener ikke, at man kan tillade sig at tage et billede fra en tråd, og anvende i en egen artikel eller artsbeskrivelse.
Slet ikke!

Så kan i også bare slette alle mine billeder, hvis det er nemmere.

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Bruger Esben (Inaktiv) - 14/11-2007 15:25 14/11-2007 15:25
Indlægget er rettet 14/11-2007 15:25 14/11-2007 15:25 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

#12 Hvorfor er det at billederne skal fjernes? Hvem skulle miste noget ved at billederne ligger to steder på AS?

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger Esben (Inaktiv) - 14/11-2007 15:27 14/11-2007 15:27
#14 Nu er jeg ikke admin på AS og vil derfor heller ikke tage aktion om hvad der skal slettes eller ikke slettes.

Men der er ingen der gider ikke at slette allerede oploadet billeder op fra en bruger som selv har lagt dem op. Så skulle brugeren selv have overvejet om han/hun ville have haft lagt billedet op.

mvh
Esben

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Line (Slettet) - 14/11-2007 15:28 14/11-2007 15:28
Udo Wanninger har ikke uploadet billederne. Han gav kun tilladelse til at jeg måtte vise dem i en tråd. Men selvfölgelig med hans copyright på. Og så troede han sig vel beskyttet.
Klart vil han da ikke have et billede af sine fört en på en artsbeskrivelse, som han ikke selv har forfattet - måske endda er uenig i.

Det er ikke små sko. Det er almindelig rigtig og forkert. Og gammeldags höflighed.

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
Bruger Esben (Inaktiv) - 14/11-2007 15:30 14/11-2007 15:30
Har du en mail til denne Udo Wanninger? Så skal jeg høre ham ad om det er iorden at vi anvender hans billeder i artsbeskrivelserne.

Det plejer ikke at være noget problem. Vi har allerede en lang række internationale og nationale forfattere, hvis billeder vi må låne, så med en høflig forespørgelse, vil jeg næsten tro at han vil sige at det er iorden.

mvh
Esben

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #19
Line (Slettet) - 14/11-2007 15:30 14/11-2007 15:30
I kan bare genindföre slettefunktionen på egne billeder i galleriet - eller det kommer måske ikke mere? Og hvad i fald, ville I så göre, hvor andre bare har misbrugt billedet til en artikel, men brugeren har slettet sit billede.

Jeg vil da heller ikke have mine billeder brugt til artikler/artsbeskrivelser, som jeg måske synes er mangelfuld, forkert eller direkte dårlig.

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #20
Bruger Esben (Inaktiv) - 14/11-2007 15:34 14/11-2007 15:34
Det er ikke muligt at fjerne billeder under nogen omstændigheder lige nu, da redigeringsfunktionen ikke er klar endnu. Men send et link til de artikler, hvor at det er et problem. Så må der jo kigges på det, når at det er muligt.

Jeg har ikke hørt om nogen slette funktion på egne billeder i galleriet. Ligger man noget op, så er det fordi at man har lyst til at dele det med siden andre brugere.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #21
Line (Slettet) - 14/11-2007 15:35 14/11-2007 15:35
Der tager du fejl, Esben.
Han går meget op i sine principper og også nuher senere i fotografering.
Han ville raste fuldkommen ud!!! men hvis du har lyst til det. Du jager hånden i et hvepsebo.
Hvorfor tror du, at jeg gider slås om det? Det er squ da fordi at jeg ved, at han bliver rasende.

Hvorfor sletter du ikke bare de måske 10 billeder fra ham? Og godt ville det være.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #22
Line (Slettet) - 14/11-2007 15:36 14/11-2007 15:36
Så er det fordi, at I har ændret det!!! Det gamle galleri på AS kunne man til enhver tid slette sine billeder. Og sådan bör det også være !

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #23
Bruger bald (Inaktiv) - 14/11-2007 15:39 14/11-2007 15:39
må indrømme at jeg giver Esben ret i at jeres sko må klemme.

vær i bare stolte over jeres billede er godt nok til at blive brugt til noget fornuftigt.

og giv da admins en email til denne Udo som sikkert aldrig ville kigge med herinde.

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #24
Bruger Esben (Inaktiv) - 14/11-2007 15:40 14/11-2007 15:40
Det bliver ihvertfald ikke muligt at slette sine billeder i galleriet.

Hvis du har hans email tager jeg gerne chancen og prøver at kontakte ham. Hvis han synes at det er helt skidt, så fjerne vi dem selvfølgelig. ;)

mvh
Esben

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #25
Bruger Villads (Inaktiv) - 14/11-2007 15:40 14/11-2007 15:40
Nu fandt jeg artiklen som hedder:Panaque sp. - L330 Spotted Royal Pleco
Jeg må sige at hvis tredjemand har lavet artiklen uden at tale med Line eller Udo om det og har sat deres navne under,så forstår jeg fuldt ud din utilfredshed Line.
Det er ikke kun misbrug af billeder men også af navne.
Det er fuldstændigt forkert og den artikel bør slettes hurtigt.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #26
Bruger torben_l (Inaktiv) - 14/11-2007 15:42 14/11-2007 15:42
"kan ikke forlange Websiden fjerner materialet igen fra websiden"

Nyt for mig med..dvs at jeg for fremtiden vil være særdeles uvillig til at uploade billeder ! Det burde være helt naturligt at de der uploader billeder også kan fjerne dem igen når de har udtjent deres funktion!

"Men der er ingen der gider ikke at slette allerede oploadet billeder op fra en bruger som selv har lagt dem op. Så skulle brugeren selv have overvejet om han/hun ville have haft lagt billedet op."

temmelig arrogant holdning til brugerne som trods alt er de der leverer det interessante på siderne. Min skepsis til AS er vokset betydeligt .

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #27
Bruger Esben (Inaktiv) - 14/11-2007 15:42 14/11-2007 15:42
#25 Jeg får som sagt en fejlmelding hver gang at jeg prøver at åbne linket, så jeg kan ikke rigtig se hvordan at det står.

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #28
Bruger Esben (Inaktiv) - 14/11-2007 15:45 14/11-2007 15:45
#26 Du vil vel ikke i dit fulde alvor mene, at hvis en bruger ligger et billede op i en tråd. At hvis han/hun så synes at nu vil personen have fjernet alle sine billeder igen i måske 20 tråde, at admins så skal til at bruge tid på at slette billederne igen? Udover at det vil tage en krig at gøre det med alle de brugere som er herinde. Så vil det også gøre trådene usammenhænge, da noget af stoffet vil blive fjernet.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #29
Bruger torben_l (Inaktiv) - 14/11-2007 15:53 14/11-2007 15:53

Jeg vil mene at en bruger til enhver tid har de fulde rettigheder over sine billeder og når en tråd "går død" kan fjerne dem , det kan jo være at vedkommende ikke synes billederne opfylder en funktion længere..og som Line er inde på, billeder i et arkiv må ejeren kunne slette/ udskifte.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #30
Bruger Villads (Inaktiv) - 14/11-2007 15:54 14/11-2007 15:54
Da jeg oprettede min første bruger på gamle AS læste jeg betingelserne for billeder og dem accepterer jeg fuldt ud.Sådan er det og der går ikke noget af mig hvis de dukker op andre steder på AS.

I dette tilfælde er det en anden sag.
Gå ind i artsbeskrivelser og find artiklen: Panaque sp. - L330 Spotted Royal Pleco

Den er underskrevet på vegne af Udo og Line.
Hvis det er sket uden Udo's og Lines accept er det helt forkert.
Jeg ville blive rasende hvis nogen gav sig til at skrive artikler i mit navn.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #31
Bruger Kiwa (Inaktiv) - 14/11-2007 15:55 14/11-2007 15:55
#9 Takker for svar - det er fint lige at få præciseret - hvordan man skal tolke reglerne - så man ikke sidder og er i tvivl.

Mener nu også - at det billede jeg nævner - må være taget fra vores hjemmeside.

Mvh
Yvonne

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #32
Bruger Esben (Inaktiv) - 14/11-2007 16:01 14/11-2007 16:01
#29 Sådan bliver det ikke. Det bliver ikke muligt at kunne slette billeder, som man selv har oploadet i trådene igen.

Sker misbrug fra andre sider er det en anden snak, og så tager de pågældende admin. aktion.

#30 Det kan jeg godt se er et problem. Men vi kan snart redigere i artsbeskrivelser, så lover jeg at en admin på AS retter det. :)

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #33
Bruger Esben (Inaktiv) - 14/11-2007 16:02 14/11-2007 16:02
#31 Ja så er det en helt anden snak ;) Det må man ikke lave uden at man har fået lov.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #34
Line (Slettet) - 14/11-2007 16:04 14/11-2007 16:04
Villads - det er nöjagtigt, hvad der er sket.

Vores navne er blot sat under, "vores" billede er blot blevet anvendt.

Esben: du vil da ikke sige, at du som administrator ikke kan åbne den artsbeskrivelse for Panaque L330 ?

Iövrigt går striden ikke om de billeder, som personligt er fra mig. Men striden går om billeder fra 3.mand, som jeg har fået lov til at vise. Blot for at vise noget nyt på AS, og fordi nogle af billederne var enormt gode.
Jeg handlede i god tro, og troede billederne var forbeholdt den tråd jeg viste dem i.

Ikke at man kunne bruge dem overalt på AS - i enhver forbindelse - og uden at spörge först.

For så havde jeg aldrig uploadet de billeder.

Som Torben L siger, jeg vil også i fremtiden være varsom med, hvad jeg uploader. Ja - faktisk önsker jeg ikke at göre det mere.
Det handler ikke om, hvor jeg viser mine billeder, men i hvilken sammenhæng - de måske senere dukker op.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #35
Bruger Esben (Inaktiv) - 14/11-2007 16:08 14/11-2007 16:08
Indlægget er rettet 14/11-2007 16:08 14/11-2007 16:08 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

#34 Jeg er nu ikke admin på AS. Men pt. er der ingen der kan redigere i artsbeskrivelserne, da denne funktion er ved at blive lavet af A-torsten. Om der er flyttet noget tekst forkert over skal jeg ikke kunne sige, men selvfølgelig bliver det rettet så snart at det er muligt ( forhåbentlig i denne uge ).

Hvis det er i tråd kan jeg vitterlig ikke se problemet.

Jeg vil meget gerne bede om denne Udo Wanningers email adr. Synes han at det er en dårlig idé, så bliver de selvfølgelig slettet med det samme i de artsbeskrivelser/artikler som de er blevet anvendt i.

Du må meget gerne sende mig en PB med hans mail.

mvh
Esben

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #36
Line (Slettet) - 14/11-2007 16:14 14/11-2007 16:14
Når jeg har fået hans tilladelse - får du hans email adresse.
Manden er ikke en nobody og vil da ikke have sin email oplyst til enhver.

Hvem ved, om I så offentliggör den overalt på AS? (Den var under bæltetstedet, men ganske morsom, ikk?) Nå.. ikke...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #37
Line (Slettet) - 14/11-2007 16:17 14/11-2007 16:17
Det er ikke noget problem så længe mine billeder (Udos) bliver i den tråd, som jeg lavede dengang.
Men det gör de jo åbentbart ikke.
Og da jeg begynder at kende jeres politik, beder jeg: Slet dem !!!!!

Kan det være så svært??????

Selvfölgelig i orden, hvis I ikke kan komme til billederne lige nu - men snarest derefter.

Hvorfor lave sådan en krig om det???

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #38
Bruger Esben (Inaktiv) - 14/11-2007 16:28 14/11-2007 16:28
#37 Krig? Jeg mener da ikke at vi laver en krig ud af det. De bliver slettet fra arterne og artikler såfremt at han ikke giver os lov. Men hvis at han nu skulle være så venlig at sige at det er okay, så synes jeg at det vil være tosset at slette dem for så at ligge dem op igen.

Billeder som bliver oploadet i forumet på den pågældende side må bruges i andre tråde også. Endvidere kan vi ikke gå ind og slette et billede i en tråd, men kun et helt indlæg. Om dette bliver anderledes skal jeg dog ikke kunne sige.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #39
Bruger tommyml (Inaktiv) - 14/11-2007 16:29 14/11-2007 16:29
Line - jeg læste denne diskution med lidt blandede følelser: For det første mener jeg at hvis der direkte står på billedet at en eller anden (om det er er Udo eller hvem pokker det er), har copyright, så skal / må dette billede (ifølge loven om copyright) IKKE bruges andre steder.

Desuden: du siger du ikke har læst det med at du giver accept til at websiden må bruge materiale... Du har, som bruger af denne side, pligt til at læse reglerne for siden jævnligt... Det nytter jo heller ikke noget at man bliver stoppet af politiet for at kører 100 på en vej hvor man kun må kører 50 fordi "man ikke har læst reglerne, siden man tog kører kort" HEhe kom lige til at tænke på svigermor, som aldrig var i en rundkørsel til køreprøve, hvis hun blev stoppet i at kører venstre rundt er det da heller ikke ok.

Men jeg vil følge dig så langt at billeder med desideret copyright på (altså hvor det står på billedet) skal forblive hos ejeren... kan desværre ikke følge dig 2 cm længere end det

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #40
Line (Slettet) - 14/11-2007 16:45 14/11-2007 16:45
Er også i orden Tommy.

Men hvis der gælder nye og forandrede fartbegrænsninger - så skal der sættes nye farttavler op.

Man registrerer sig som bruger og læser noget igennem osv.

At I nederst i en politik ændrer noget löbende, tror jeg ikke holder i længden. Brugeren skal decideret klikke for at markere at det er læst.

At man som bruger i reglen ikke dagligt eller oftere checker reglerne - ved vi jo alle.

De billeder jeg higer om, der er der altid copyright på. Men hvad nytter det, når AS bare siger, at det nu er deres ejendom. Sorry - to bad for you.

Nu er jeg bekendt med det, og beder om, at de billeder fra Udo bliver slettet. For så er jeg sikker på, at de ikke bliver anvendt forkert.

De övrige sikkert rigtig mange billeder som jeg har uploadet gennem de sidste 5 år - har jeg delt med Akvariesiden og akvariesidens brugere. Ligesom mine sikkert 5000 bidrag i forskellige tråde.

Her er det kun mig, som kan blive sur, hvis en eller anden knalder mit billede ind i en artikel. Uden forlov.
Gider man bare spörge, ville mange problemer være löst.

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #41
Bruger Esben (Inaktiv) - 14/11-2007 16:47 14/11-2007 16:47
Line, hvis du gider at finde links til alle de steder at Udo Wanningers billeder. Så skal jeg sørge for at Anders får dem slettet.

Der er da ingen der gider alt den ballade for så lidt *skeptisk*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #42
Line (Slettet) - 14/11-2007 16:48 14/11-2007 16:48
Men jeg tolererer selvfölgelig ikke, at mit navn bliver sat under en artsbeskrivelse, som jeg ikke har skrevet.

Jeg tror dog, at det i dette tilfælde absolut må handle om en fejl. Det skriger nærmest "det er en fejl".

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #43
Line (Slettet) - 14/11-2007 16:49 14/11-2007 16:49
Det lyder dejligt Esben.
Så vil jeg anse sagen som löst.

(Bortset fra, at jeg ikke kan finde de tråde i sögfunktionen??) Kan det passe?
Ellers pröver jeg at lave en liste, og så må vi tage det klatvis, som vi nu finder dem.

Jeg takker for forståelsen.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #45
Bruger lab (Inaktiv) - 14/11-2007 16:51 14/11-2007 16:51
De fotos skulle da bare have været slettet med det samme, når Line har forklaret situationen så præcist, at det umuligt kan misforståes. I stedet for at foreslå løsninger der kan gå ind og påvirke Lines relation til Udo.
Tænk at være så dum at bruge billederne uden at spørge om lov...

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #46
Bruger gibson (Inaktiv) - 14/11-2007 16:54 14/11-2007 16:54
Kan vi ikke få det her løst i al venskabelighed :-)

Der er jo to løsninger.....

Udo giver os lov til at bruge hans billeder på siden - billederne bliver
Udo giver os ikke lov - Vi får anders til at slette dem - han er den eneste der kan.

Billede fra den gamle AS:

(Jeg kom til at skrive #44 da jeg var logget ind som en sponsor da han havde lavet en fejl i en reklame - så den slettede jeg)

.......men fint I fandt en løsning!

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #47
Bruger Esben (Inaktiv) - 14/11-2007 16:57 14/11-2007 16:57
#43 Debatterne er færdig overført en af de nærmeste dage, så tager vi det over en kamp. Anders sidder og knokler med alle de nye funktioner på den nye side, så vi skal ikke til at til at forstyre ham mere end højest nødvendigt.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #48
Bruger Finkeldinken (Inaktiv) - 14/11-2007 17:12 14/11-2007 17:12
Godt, I fandt en løsning.
Jeg må sige, jeg er på Lines side hér, så det er en lettelse for mig, at I hører efter derinde.
Generelt synes jeg nu at vi i trådene er gode til at irettesætte hinanden for at indsætte billeder fundet på nettet, men vi kan måske blive bedre - og måske kan vi efterhånden få en admin til at slette, hvis der dukker et billede op i en tråd, som den uploadende bruger ikke har copyright til.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #49
Bruger A-Torsten (Inaktiv) - 14/11-2007 18:32 14/11-2007 18:32
Billeder slettet.....

Gør os den tjeneste en anden gang kun at uploade egne billeder.... Og Line... Læs nu lige den tekst du flipper ud over igen....

"....så giver man Websiden brugsret til materialet"

Der er bestemt meget forskel på brugsret og ejerskab..... Hvis du ikke vil have at siderne bruger dine billeder, så lad vær med at upload....

Der er massere funktioner der mangler endnu... Vil hellere bruge min tid på at kode manglerne end på at slette billeder som folk fortryder at have uploaded.....

/Anders

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #50
Bruger XXXX (Inaktiv) - 14/11-2007 18:32 14/11-2007 18:32
i er da fuldstændigt fortabt for omverdenen efterhånden. esben du fører dig frem som om du ejede hele siden og dit ord skal åbenbart være lov. Og hvad fanden er det for en komplet latterlig regel der bliver refereret til i #2 er i bange for at folk lige pludselig smutter med alt det der har lagt ind( det kender esben vist alt for godt til)

Denne tråd er da kun endnu et søm i ligkisten

se dog og få hyret en tekninker så der snart kan komme ordnede forhold på siden, som det kører nu er der flere og flere der forsvinder eller bliver skide irriteret og nedsætter deres aktivitetsniveau. Anders er sikkert dygtig men kan jo åbenlyst ikke klare opgaven selv. Få dog fat i en prof og betal ham det det koster at få fikset det der mangler. så drop festen for admins næste år og brug de penge i stedet

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #51
Bruger A-Torsten (Inaktiv) - 14/11-2007 18:51 14/11-2007 18:51
dusetagu skrev :

se dog og få hyret en tekninker så der snart kan komme ordnede forhold på siden, som det kører nu er der flere og flere der forsvinder eller bliver skide irriteret og nedsætter deres aktivitetsniveau. Anders er sikkert dygtig men kan jo åbenlyst ikke klare opgaven selv. Få dog fat i en prof og betal ham det det koster at få fikset det der mangler. så drop festen for admins næste år og brug de penge i stedet

Ja... Det var da en god ide.... Jeg er da oprigtigt ked af ikke at kunne udvikle denne side i samme tempo som du ønsker... Jeg har trods alt også kun fuldtidsarbejde og familie ved siden af... Så det er da egentligt for ringe at jeg ikke magter at præsenterer en 5-6 nye funktioner hver uge.... Det kan man da kun forvente... Og især når man tager den "betaling", vi får i form af en overdådig admin-fest en gange om året, i betragtning...

Beklager at jeg skuffer dig og sikkert mange andre...

Hmm...

/Anders

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #52
Line (Slettet) - 14/11-2007 18:58 14/11-2007 18:58
Hvis du absolut vil starte krigen igen, så vær'sgo: (nu var alle ellers vidunderligt enige)

Det pis kan du stikke et sted hen, hvor solen ikke skinner. Den holder ikke en dyt.
En webside kan aldrig have brugsret på et billede med copyright på.

Og jeg kan skam love dig for, at jeg nok skal lade være med at uploade i fremtiden. Dengang vidste jeg iövrigt, at jeg kunne slette mine billeder. Uppps - det kan man ikke mere. Hvor trykkede jeg ok for det??

Og hvad i skriver af fantasifulde tekster rundt omkring - holder heller ikke. Juridisk holder det kun, hvis en bruger aktivt trykker okay - jeg har læst og fattet det. Eller man klikker okay - jeg har læst og fattet det, når man opretter sig som bruger, hvilket ikke fandtes på den grönne side i 2003, hvor jeg oprettede mig.

Bliv bare ved, så får du en bruger mindre som kan stresse dig i den travle tid.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #53
Bruger A-Torsten (Inaktiv) - 14/11-2007 19:06 14/11-2007 19:06
Ro på line.... Så forstår vi bare brugsret forskelligt.... Hvis ikke siderne må bruge billederne hvorfor uploades de så ?

Er der nogen der har uploaded dine / din kammerats billeder til en artsbeskrivelse uden din / din kammerats tilladelse er det selvfølgelig ikke i iorden.. Og så sletter vi selvfølglig gerne.... Vi bruger kun brugernes billeder de steder som brugeren selv har uploadet dem... Og er det sket på de gamle sider at vi har lånt billeder i debatten og kastet dem i artikler + arter, så kan vi kun undskylde... Det er som sagt ikke iorden...

Beklager mit angreb i min første tråd... Havde nok ikke sat mig ordentligt ind i sagen før min indlæg... Sorry...

En anden gang, så skriv evt en besked til en admin hvis du eller andre finder billeder som I mener ikke er placeret de rigtige steder... Så tager vi hånd om det lige så hurtigt som muligt....

/Anders

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #54
Bruger ina (Inaktiv) - 14/11-2007 19:06 14/11-2007 19:06
Copyright regelen er en af de grunder til at jeg ønsker en IMG tag så jeg kan bruge min egen side til at hoste bilderne.....

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #55
Bruger Esben (Inaktiv) - 14/11-2007 19:12 14/11-2007 19:12
#50 Thomas jeg kan slet ikke forstå, hvorfor at du stadig skriver her på siden. Du ville jo kun bruge annoncemarkedet, da du stak og smækkede døren med din admins-kollegaer. Tænk sig at skabe sig sådan når at det ikke lige går som man vil have det. *doh*

#52 Slap dog af for pokker. Akvariesiderne er et fælles projekt for alle. At der er nogle retningslinier som der er nødt til at sætte op er en nødvendighed. Hvis man ikke kan stå inde for sidens regler, så skal man ikke ligge billeder op. Så let er det. Vi bliver nødt til at følge et regelsæt med så mange brugere. De admins som er herinde. Er alle frivillige som prøver på at hjælpe jer brugere til at vi kan få skabt et bedre og større fælleskab om vores hobby. Der er da ingen der prøver at modarbejde nogen. Også derfor at jeg ikke fatter at man tager sådan på vej og lover om bål og brand.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #56
Line (Slettet) - 14/11-2007 19:17 14/11-2007 19:17
Det er i orden, Anders.

A-Torsten skrev :

Er der nogen der har uploaded dine / din kammerats billeder til en artsbeskrivelse uden din / din kammerats tilladelse er det selvfølgelig ikke i iorden.. Og så sletter vi selvfølglig gerne.... Vi bruger kun brugernes billeder de steder som brugeren selv har uploadet dem... Og er det sket på de gamle sider at vi har lånt billeder i debatten og kastet dem i artikler + arter, så kan vi kun undskylde... Det er som sagt ikke iorden...

Det er jo det, jeg pröver at sige :D

A-Torsten skrev :

En anden gang, så skriv evt en besked til en admin hvis du eller andre finder billeder som I mener ikke er placeret de rigtige steder... Så tager vi hånd om det lige så hurtigt som muligt....

Det havde været mere rigtigt, korrekt. Men sidste gang fik jeg at vide, at billedet nu tilhörte AS blabla og jeg kunne bare tie stille.
Denne gang blev jeg så sur, og rullede det ud i offentligheden. Så sker der ofte lidt mere.

Jeg ser også helst, at man kan löse problemerne på fornuftig vis.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #57
Bruger XXXX (Inaktiv) - 14/11-2007 19:34 14/11-2007 19:34
jeg forsøger også at holde mig væk men denne tråd og dit sindsyge trip det måtte kommenteret. Ja vil kun bruge annoncemarkedet men det er jo rent til grint med det annoncemarked

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #58
Bruger XXXX (Inaktiv) - 14/11-2007 19:37 14/11-2007 19:37
opdagede lige endnu en totalt taberting
Lige som på det gamle cichlids er det ikke muligt at slette sin profil

igen endnu et bevis på at folkene bag siden ikke tror på projektet og er bange for at miste deres brugere

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #59
Bruger A-Torsten (Inaktiv) - 14/11-2007 19:38 14/11-2007 19:38
dusetagu skrev :
jeg forsøger også at holde mig væk men denne tråd og dit sindsyge trip det måtte kommenteret. Ja vil kun bruge annoncemarkedet men det er jo rent til grint med det annoncemarked

Ja.. Bestemt til grin.... Prøv gulgratis.dk eller dba.dk ... De har et glimrende annoncermarkede....

Vores bliver forbedret når vi finder en der magter at gøre det ;)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #60
Bruger XXXX (Inaktiv) - 14/11-2007 19:50 14/11-2007 19:50
de bliver også brugt med stor succes

Kritiserer i bund og grund ikke dit arbejde anders, men nok nærmere siden bagmænd (ja bagmænd og ikke mand) de har nok været for hurtigt ude med hvor hurtigt tingene ville komme, der blev jo egentlig lagt op til at siden stort set ville være færdig når den kom

det falder selvfølgelig på dig men så må du kæfte op over for bagmændene

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #61
Bruger A-Torsten (Inaktiv) - 14/11-2007 19:55 14/11-2007 19:55
Der har aldrig været lagt op til en 100% færdig side ved launch....

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #62
Bruger peter (Inaktiv) - 14/11-2007 20:11 14/11-2007 20:11
Gud fader bevares, det er et billed af en FISK, ikke et dyrt maleri. Destagu hold dig til teksten Kun Aktiv i annonceforum og personlige beskeder i den forbindelse

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #63
Bruger tommyml (Inaktiv) - 14/11-2007 20:12 14/11-2007 20:12
Line: beklager - men du skriver vi får en bruger mindre... jeg tror ikke du skal regne med at folk tager den som en trussel.. hehe (undskyld men jeg synes lidt denne tråd minder om en børne have)

Faktisk så synes jeg der er flere der teer sig som lille Ole fra blå stue (ikke dusetagu?)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #64
Bruger tommyml (Inaktiv) - 14/11-2007 20:13 14/11-2007 20:13
Indlægget er rettet 14/11-2007 20:14 14/11-2007 20:14 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Faktisk synes jeg at denne tråd burde låses og den pågældende admin som har med billeder at gøre kontakter line eller omvendt... det får rigtig mange (fornuftige) menneskes pis i kog sådan en tråd som denne

HØRT peter!!!!!!!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #65
Line (Slettet) - 14/11-2007 20:26 14/11-2007 20:26
Det var ikke nogen trussel - kun et löfte.
Men holdninger og udtalelser som din, kan da kun få brugere til at forsvinde.
Du siger, "jeg er squ da ligeglad".

Okay.

Men jeg har været een blandt mange (som ikke længere er her) til at bringe AS frem til idag.

For I er nul og en skid uden brugerne her. Husk det!!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #66
Bruger Claus T (Inaktiv) - 14/11-2007 20:30 14/11-2007 20:30
Denne tråd er da gået langt over gevind, få den nu lukket, det klær ingen at foresætte denne mudderkasten.

Ha nu en god dag alle sammen og smil lidt ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #67
Bruger tommyml (Inaktiv) - 14/11-2007 20:31 14/11-2007 20:31
Jep du har ret i at det er det jeg siger... men der er nu brugt næsten 7 timer på noget som kunne været ordnet på maks 2...

Du skulle have startet med at skrive til en admin og have taget den, den vej...

Selvfølgelig er AS ikke noget uden bruger, det skal da ikke tage lang tid at blive enig om, men i stedet for at sige at du smutter, fordi siden (efter manges menninger) er blevet dårlig, så hjælp med at få den nye version op og stå.

Det samme kan siges til alle de andre som "truer" med at forlade siden. Hjælp den dog videre istedet for at gå jeres vej... det er da det latterligste man kan gøre...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #68
Line (Slettet) - 14/11-2007 20:31 14/11-2007 20:31
Du er godt nok arrogant, Tommy. Vorherre bevares.

Skal vi sammenligne vores bidragstæller for AS?? Aner ikke, hvad min er, men dig kender jeg squ godt ikke. Har du nogensinde bragt noget herinde??

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #69
Superbruger jacob - 14/11-2007 20:36 14/11-2007 20:36

Synes det er meget ærgeligt hvis en mallefreak som Line vælger at forlade siden...efter min mening har siden meget brug for dem som har ekspertise og stor viden inden for særlige områder.

Mvh

Jacob

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #70
Bruger Esben (Inaktiv) - 14/11-2007 20:39 14/11-2007 20:39
Tråden låses. Der kommer vist ikke noget godt ud af denne.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #71
Bruger tommyml (Inaktiv) - 14/11-2007 20:41 14/11-2007 20:41
Nej jeg har ikke bidraget med så meget som en enkelt linie. Men jeg er glad for siden og jeg synes den bliver ødelagt af tråde som denne (har lige selv oprettet en hvor man kan læse min utilfredshed)

Jeg kan godt lyde til at være arrogant, men jeg kan ikke se pointen: du har brugt timer på denne side, så vidt jeg kan forstå, og i stedet for at hjælpe den videre, ja så går du bare? er det ikke lidt dumt ?

Beklager Line :(

Tråden er låst Tråden er låst og kan ikke besvares
Annoncører
Annoncører