Endnu et surt opstød herfra!

Postet under : Akvariesiden.dk - Karpelaks
Visninger : 2705

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger PiranhaBoss.dk (Inaktiv) - 15/09-2007 10:55 15/09-2007 10:55
Indlægget er rettet 17/08-2011 21:17 17/08-2011 21:17 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Brian -Lyngby- - 15/09-2007 11:00 15/09-2007 11:00
Er det ikke derfor det er blevet muligt at tilføje kommentarer til artsbeskrivelserne?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
kjaer (Slettet) - 15/09-2007 11:11 15/09-2007 11:11
Du virker jo til at have god forstand på piratfisk så du kunne jo skrive ændringerne, så kan artbeskrivelserne sikkert blive korrigerede :)

Mvh.
Johan Kjær

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
dex2k - 15/09-2007 11:44 15/09-2007 11:44
jeg ser frem til dine reviderede artsbeskrivelser

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger brib - 15/09-2007 13:42 15/09-2007 13:42
Godt med konstruktiv kritik.

#3: Er inde på noget af det rigtige og vi på As ville blive glade for en korrekt artsbeskrivelse, hvis du har tid og lyst til dette.

Mvh.
stig/Lolland

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger martin gade (Inaktiv) - 15/09-2007 13:46 15/09-2007 13:46
Morten har lavet en masse gode artsbeskrivelser inde på Eksternt link www.rovfisk.dk
Dem kunne I evt. læse.

Mvh.
Martin Gade

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger PiranhaBoss.dk (Inaktiv) - 16/09-2007 16:43 16/09-2007 16:43
Netop Martin!
Jeg har ikke tid til at være alle steder på en gang, så jeg har nu engang valgt rovfisk.dk som min platform hvorfra jeg forsøger, at kæmpe for udryddelsen af myter, fordomme og populistiske påstande omkring en af Sydamerikas økonomisk, økologisk og sanitært vigtigste fiskegrupper.

Men iøvrigt ligger det enhver frit at besøge mine vigtigste kilder; Eksternt link www.opefe.com samt spørge løs de samme steder som jeg har fået megen hjælp, som f.eks Eksternt link www.piranha-cove.com og Eksternt link www.piranhaforum.co.uk .

Ønsker man dog at begrænse sig til at kommunikere på dansk, er Eksternt link www.rovfisk.dk er udemærket alternativ..

Med venlig hilsen
Morten

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger jeppe - 16/09-2007 18:57 16/09-2007 18:57
jeg tror der er flere brugere som er her på siden end Eksternt link www.rovfisk.dk , så hvis du vil slå et slag for piraterne, så smid da nogen af dine artsbeskrivelser herind. Ellers bliver vi jo stadig ved med at tro på alle myterne.

bare et råd. Det er altid godt med lidt kritik, men gør os da den tjeneste at tilføj det du synes mangler eller er forkert. Ellers nytter det jo ikke at komme med et surt opstød, hvis vi andre ikke ved bedre????

Med venlig hilsen
Jeppe

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger PiranhaBoss.dk (Inaktiv) - 16/09-2007 20:44 16/09-2007 20:44
Niks!

Hele menageriet med pirahnas, pirambebas og palometas mm. er så monster komplekst at enhver udgivelse om disse fisk, må, og skal, betragtes som levende dokumenter.
Så, tro mig, tæt på alt hvad I kan finde på nettet, biblioteket og i Hollywoods arkiver om piratfisk, kan I godt smide ud med det øvrige u-organiske affald. Intet er endnu givet, og hele komplekset af ægte piratfisk og piratfisk-lignende arter har været vendt på hovedet et par gange i de seneste år, og vil sikkert blive det igen.

Derfor har jeg besluttet at samle alt på et enkelt sted, hvor jeg kan have fuldt overblik på hvad jeg selv har fremført af konklusioner, med mine ligesindedes hjælp naturligvis, ellers ville det ikke gå.

Men ok! Jeg skal da nok kigge en gang mere på sagerne og kommentere lidt på det.

Med venlig hilsen
Morten

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
kjaer (Slettet) - 16/09-2007 22:29 16/09-2007 22:29
#9 Hvis tæt på alt der står skrevet om piratfisk er forkert, hvordan skal man så kunne skrive en korrekt artbeskrivelse?

Mvh.
Johan Kjær

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger Løgstrup (Inaktiv) - 17/09-2007 09:23 17/09-2007 09:23
Det var da noget af en bøvs!
Hvis du er så skråsikker på din viden burde du jo udbrede kendskabet til arten - istedet for at hakke på dem der forsøger at lave en artsbeskrivelse, med åbenbart fejlagtige oplysninger alle steder fra...

Mvh.
Lena Der bøvser over den nedladende tone.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger brib - 17/09-2007 10:01 17/09-2007 10:01
Jeg synes også at tråden pludselig tog en drejning hen af : Ha ha jeg ved noget i ikke ved, og jeg beholder min viden for mig selv.

Mvh.
stig/Lolland

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger Løgstrup (Inaktiv) - 17/09-2007 10:21 17/09-2007 10:21
#12 :)

Mvh.
Lena

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
kjaer (Slettet) - 17/09-2007 10:23 17/09-2007 10:23
#12 Helt enig. Hvad er der så for mening med at komme med kritik? Trådskaberen vil måske bare prale med sin viden?

Mvh.
Johan Kjær

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Bruger Jeannette (Inaktiv) - 17/09-2007 16:11 17/09-2007 16:11
Som fisk så ejer - at snappe ud efter det der rører sig,
men det er nu ikke rart for omgivelserne
Hilsen
Jeannette

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger PiranhaBoss.dk (Inaktiv) - 19/09-2007 19:54 19/09-2007 19:54
Ha! Der fik jeg jer!!!!
Det her var lige akkurat hvad jeg forventede.
Hør nu her. Min viden er ikke noget at prale af, jeg har bare læst på alt hvad andre har skrevet, skrottet det meste, men har dog valgt nogle specielt kyndige autoriteter på området, at lægge mig op ad, og som sådan er det til enhver tid det nærmeste man kan komme det universelle sandhed om piranhas og deres slægtninge.

Jeg har før, med langt venligere stil, forsøgt at gøre mine omgivelser bevidst om, at man ikke skal tro den hellige gral er velforvaret bare fordi nogle påstande er sat på skrift et eller andet sted. Webstedet over alle websteder om pirahnas; Eksternt link www.opefe.com , bliver også hele tiden skrevet efterhånden som nye data ser dagens lys.

Nu fik i så er surt opstød istedet, om det så rykker noget må tiden vise.
Jeres fordomme er dog, desværre, endnu velbevaret.
Men husk på, et piratfisk er bare en tetra. De er ikke mere agressive end så mange andre arter af karpelaks, de er blot større og har dermed stærkere bid, det er i bund og grund den eneste forskel.
Lad nu værd med at menneskelig-gøre de små pus, det har de ingen glæde af.

En ting bør jeg dog stå ved. Jo, jeg bliver ærligt talt lidt irriteret over , at fejlagtigheder bliver offentligt gjort på et så stort websted som AS, med tanke på den store indflydelse dette site har på hobbyen.
Samtidig er reaktionen blot, at jeg forventes at forære hvad et lille special-site som rovfisk.dk, har at gøre sig bemærket ved til denne "storebror". Den er jeg bare ikke med på. De små sites skal også have noget at leve af.
Derfor er det derovre jeg forsøger at gøre den forskel jeg muligvis kan gøre.

Med venlig hilsen
Morten

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
dex2k - 19/09-2007 20:21 19/09-2007 20:21
det ændrer ikke meget på at du anfægter noget du ikke selv har lyst til at gøre noget ved, en side som denne er intet uden sine brugere, derfor synes jeg det er en underlig udmelding du kommer med.
det er jo rent faktisk muligt for dig at skrive nogle af beskrivelserne om, og måske i samarbejde med as folkene få et samarbejde op og stå på lige præcis denne fisketype?

at du kommer med sure opstød og bagefter prøve at affærdige dem som et "experiment" får kun dig til at se endnu mere opmærksomhedssøgende ud.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
Bruger Luna (Inaktiv) - 19/09-2007 20:53 19/09-2007 20:53
#16 Hmmm?

Mvh.
Helle/Brøndby

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #19
Bruger brib - 19/09-2007 21:34 19/09-2007 21:34
Jamen kære medakvarist dog ((#1)) Hvorfor dog tage sådan på vej i dine indlæg ?

Det startede med konstruktiv kritik , og endte med et : Ha der fik jeg jer ?

Det skrevne ord slår nogle gange hårdere end når man står ansigt til ansigt, og min opfattelse af dit indlæg har jeg vist besvaret fyldestgørende.

Du fik lidt reklame for din side og så er den potte vist ude.

De som Holder Piranhaer er nu orienteret om hvor de kan finde en "måske" bedre viden, om ikke andet en bedre vidende :-)

Og ja du har ret : Man skal ikke tro på alt man finder på nettet , og sikkert også tage de sider du linker til med et gran salt :-)

Mvh.
stig/Lolland

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #20
Bruger Løgstrup (Inaktiv) - 20/09-2007 16:06 20/09-2007 16:06
Arrogance kommer man ingen steder med... og man får da slet ikke folk til at lytte!

Det er da en underlig idé at kritisere andre for at være uvidende, og så derefter beholde sin viden for sig selv.
Dit indlæg er læst sådan: 'I er dumme fordi i intet ved om denne fisk, så derfor vil jeg ikke fortælle jer noget'

Underlig form for 'humor'

Mvh.
Lena

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #21
Bruger Janne (Inaktiv) - 20/09-2007 17:11 20/09-2007 17:11
#1+16: Jeg tror du overser, at når du siger "I", snakker du til flere tusinde mennesker. Hvem af alle de mennesker er det, der skal skrive artsbeskrivelserne om? Hvem af os er det, der tror at den hellige gral er vel forvaret, og har fordomme?
Hvis du mener, at det er én bestemt person, så send da vedkommende en PB i stedet. Hvis det er alle brugerne, nå ja, så ok....
Artsbeskrivelserne er skrevet af enkeltpersoner; brugere der gider lægge et stykke arbejde. Nogle af disse er ikke længere aktive på AS. Derfor læser de nok heller ikke dette, og retter ikke artsbeskrivelsen til. Hvem mener du skal gøre dette? Selv ved jeg nær ved intet om piranhaer og co. For mig vil det være mere logisk at lade nogen der ved noget om emnet, gøre det.

Mvh.
Janne

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #22
Bruger Jeannette (Inaktiv) - 20/09-2007 22:11 20/09-2007 22:11
Jeg har nu den holdning: det knapt perfekte der bliver gjort, er meget bedre end det perfekte, der ikke bliver gjort!
Der er altid nogen, der ved bedre - og det er jo skønt, så kan man få mere viden - sammenholde med det man ved i forvejen og vurdere hvad man tror på af det.
Der må herske en naturlig skepsis over alt hvad vi læser, ser og hører.
Men det er usmageligt at tage sådan på vej - uden at ville gøre det bedre selv.
Det er i orden at bruge sine kræfter og unikke viden andre steder - måske var det så en ide også at lægge sine indlæg der og lade de mindre perfekte og godtroende hvile i fred.
Hilsen
Jeannette

Annoncører
Annoncører