Opstart af Red Sea Max

Postet under : Saltvandssiden.dk - Nybegynder
Visninger : 2003

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Jensen999 (Inaktiv) - 29/01-2008 17:41 29/01-2008 17:41
Hej. Jeg har startet mit nye Red Sea Max op, hvornår kommer algerne? hehe det har kørt i 2 uger nu. Hvad skal de forskellige vandværdier være? Når lyset er slukket så kommer der vildt mange små dyr frem på stenene, er det normalt?

Hilsen Mark

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Jonas 92 (Inaktiv) - 29/01-2008 19:04 29/01-2008 19:04
Hej Mark det er normalt at alle de dyr kommer frem, de sidder i stenene, og er natdyr de fleste af dem og viser sig derfor kun om natten. Det er en af de ting der er facinerende ved saltvand. Hvis du har købt et Red Sea max skulle der gerne følge et testsæt med, hvor der står hvad de forskellige vandværdier skal være. Det er lidt forskeligt hvornår alge fasen kommer, min kom sent og jeg havde ikke så mange alger fordi mine sten var indkørte.

MVH: Jonas

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger abubillita (Inaktiv) - 30/01-2008 22:11 30/01-2008 22:11
Hej!

Jeg har også startet mit RSM for 8 dage siden. Mit er fuldt med brune alger nu. Til gengæld har jeg målt nitriten og den var 0. Jeg ved ikke om det er normalt... men liv på stenene er der i hver tfald i form a alger og orme.

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Kim Bodenhof (Inaktiv) - 01/02-2008 17:27 01/02-2008 17:27
Hej Jonas

Det er forskelligt med algefaserne, det kommer lidt an på hvor længe dine sten har ligget hos forhandleren. jo længere tid de har ligget jo bedre. så alt det der er dødt under transporten skal lige skal lige Nedbrydes det er derfor vi får algefasen, så du skal være glad hvis du ikke får så mange alger. men held og lykke med dit akvarium

Annoncører
Annoncører